جام جم آنلاین - رابرت برد سناتور دموکرات امریکا روز جمعه 17 ژانویه ، جرج بوش را متهم کرد که تصویر ایالات متحده را به عنوان یک کشور جنگ طلب ترسیم کرده است .
کد خبر: ۱۹۵۵۲
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، وی افزود تناقض در سیاست های بوش در قبال بحران های کره شمالی و عراق نشاندهنده نقاط ضعف شدید سیاست خارجی رئیس جمهور امریکا است .
سناتور رابرت برد که از یک موقعیت مهم در کمیسیون بودجه سنا برخوردار است گفت به نظر می رسد بوش برای اجرای دکترین خود درمورد یک حمله نظامی به یک کشور ضعیف تر مانند عراق عجله دارد ، اما درمورد کشورهایی که خطر آنها مانند کره شمالی جدی است ، با بی سیاستی عمل می کند.
نتیجه سیاست غلط جرج بوش منجر به این می شود که ایالات متحده دست به حملات نظامی ناعادلانه و غیرقابل توجیه بزند.
وی گفت رئیس جمهور منتخب امریکا وظیفه دارد ، ایالات متحده را به عنوان یک کشور صلح طلب جلوه دهد نه این که آن را به عنوان یک کشور جنگ طلب معرفی کند.
برد در ماه اکتبر سرسختانه باتصویب قانون کنگره که براساس آن جرج بوش می تواند برای خلع سلاح عراق به این کشور حمله کند ، مخالفت کرده بود.
وی افزود ایالات متحده کورکورانه برای جنگ با عراق آماده می شود و تاکید کرد کنگره باید قبل از حمله احتمالی نظامی به عراق بار دیگر این مساله را مورد بررسی قرار دهد.

انتقاد آلبرایت از سیاست های استرتژیک بوش
تونی بلر از امریکا خواست در سیاست های جهانی خود تجدیدنظر کند
بوش دوباره عراق را تهدید کرد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها