شما نمی توانید عقربه های زمان را به عقب برگردانید، اما می توانید فرآیند پیرشدنتان را به تاخیر بیندازید. برخی از تحقیقات پزشکی نشان داده اند که 65تا 70درصد
کد خبر: ۱۹۲۰۹
علت طول عمر زیاد ، وابسته به فاکتورهای روش زندگی است . این را دکتر رابرت باتلر مسوول مرکز بین المللی طول عمر در نیویورک می گوید. بسیاری از تغییرات مضر فیزیکی که در طول زمان برای بدن ما ایجاد می شوند، مثل کاهش موادمعدنی استخوان ها، توده عضلانی و قدرت ماهیچه ها به مقدار زیادی قابل پیشگیری است . قدم هایی که شما باید بردارید:
1- پرورش عضلات : برای جلوگیری از لاغری عضلاتتان که یک نشانه مشهود پیری است ، شما باید تمرین نیرومندشدن بکنید. بلندکردن وزنه از ضعف ماهیچه هایتان جلوگیری می کند، بخصوص اگر ورزشهای مربوط به عضله چهارسرران را انجام دهید.
2- ترک سیگار: سیگارکشیدن ریسک بیماری قلبی و سرطان های گوناگون را در شما افزایش می دهد.
3- میوه ها و سبزیجات زیاد استفاده کنید!: مصرف 5تا 9وعده میوه و سبزی در طول روز، ملکول های رادیکال های آزاد اکسیژن که با ضربه به DNA سلولی سبب سرطان می شوند را خنثی می کند.
4- جلوی افزایش وزنتان را بگیرید:افزایش وزن با بیماری دیابت که مسبب بیماری قلبی ، سکته قلبی و نارسایی کلیه است ، مرتبط می باشد.
5- به یک کلوب ورزشی بروید: ورزش منظم و یا پیاده روی ساده روزانه آسان ترین راه برای تنظیم حرکات قلبتان است . برای تداوم نظم پیاده روی روزمره با همسایه ها یا دوستانتان قرار برای پیاده روی (در هوای پاکیزه) بگذارید.
6- فعالیت ذهنی تان را بیشتر کنید: حل مسائل فکری از زوال عقل جلوگیری می کند. با افزایش ارتباطات الکتریکی میان سلول های عصبی مغزتان ضریب هوشی تان را بالا ببرید. برای مثال در اوقات فراغت خود به نوشتن خاطرات روزمره یا نقاشی یا حل جدول بپردازید.
7- استرس را کاهش دهید:نگرانی ، سبب ترشح هورمون های مضر در بدن و تسریع پیرشدن می شود. برای کاهش نگرانی تان از روشهای ریلاکسیشن مثل یوگا وتای چی (Tai Chi) استفاده کنید.
8- از ساعات خوابتان کم نکنید:خواب ناکافی از توانایی شما برای کاهش نگرانی کم می کند. از قاعده 8ساعت خواب در هر شب به طور جدی پیروی کنید. بیشتر مردم هر شب تنها 7ساعت می خوابند.
9- با پزشک خود درباره درمان هورمونی جایگزین مشورت کنید: این دستور برای خانمهای در سنین یائسگی است . هورمون درمانی از بیماری آلزایمر (فراموشی پیران) بیماری قلبی و پوکی استخوان جلوگیری می کند.
10- هر روز به طور منظم ورزش کنید:برای خودتان این قانون را بگذارید که 5روز در هفته و هر روز 30دقیقه ورزش کنید. آیا از داشتن اندامی خوش بدتان می آید؛!
11- چربی غذا را کمتر کنید:این یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن و کوچک کردن شکم و جلوگیری از بیماری قلبی است.
12- از داروهای مشکوک و تجاری که به عنوان داروی جوانی فروخته می شوند، اجتناب کنید.
مترجم : دکتر سعید جلالوند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها