از سال 2003 تاکنون 49 زن در عراق عملیات انتحاری انجام داده‌اند که به گفته وزارت دفاع عراق نسل سوم القاعده را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۱۴۸۸

به نوشته‌ روزنامه الشرق الاوسط - چاپ لندن - عبداللطیف ریان، مشاور رسانه ای نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در عراق، زنان انتحاری در استان‌های دیالی، بغداد، الانبار، بابل، نینوا، کربلا و کرکوک پراکنده هستند.

وی می‌گوید: تعداد عملیات انتحاری زنان عراقی در سال کنونی در مقایسه با سال‌های پیش بسیار بیشتر است.

سمیره موسوی، رییس کمیته‌ی زنان و کودکان در مجلس نمایندگان عراق می گوید: گروه‌های تروریست با شستشوی مغزی، از زنان ناتوان و ناامید که دچار مشکلات اقتصادی هستند برای انجام عملیات تروریستی استفاده می‌کنند. به همین سبب برای بهبود اوضاع اقتصادی همه افراد جامعه و به خصوص زنان، کمیته‌ی مزبور گزارشی را در اختیار پارلمان قرار داده است.

محمد عسگری، سخنگوی وزارت دفاع عراق نیز درباره نسل جدید تروریست‌های القاعده می‌گوید: سه نسل در القاعده به عنوان تروریست فعالیت کرده‌اند؛ نسل اول داوطلبان عرب از شمال آفریقا، نسل دوم، جوانان عراقی که القاعده در دوره‌ زمانی محدود برآنها تاثیر گذاشت و نسل سوم القاعده نیز زنان و کودکانی هستند در جامعه به آنها ظلم شده است.

به گفته‌ منابع امنیتی آگاه در بین افراد انتحاری دواطلبان بیگانه نیزهستند، در حالیکه زنان انتحاری را فقط زنان عراقی تشکیل می‌دهند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها