با سیدمحمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی‌

مشکل عمده واحدهای تولیدی بعد از نقدینگی؛ مدیریت است‌

گروه اقتصاد: زمانی که دولت نهم مسوولیت اجرایی کشور را به عهده گرفت بیکاری مهمترین مساله کشور و به تعبیر برخی متغیر بحرانی اقتصاد بود اما امروز پس از 3 سال تورم جای بیکاری را به عنوان متغیر بحرانی اشغال کرده است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان طرح راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده نقش انکارناپذیری در کنترل بیکاری افسارگسیخته طی 3 2سال گذشته داشت اما به عقیده همین کارشناسان چه بسا بخشی از تورم موجود در شرایط کنونی کشور نیز محصول همان سیاست باشد. سیدمحمد جهرمی ،وزیر کار و امور اجتماعی دولت نهم راه‌اندازی و حمایت از بنگاه‌های زودبازده را در راستای ایجاد اشتغال برای خیل بیشمار جوانانی که هر سال به جمع کارجویان اضافه می‌شوند اجتناب‌ناپذیر می‌داند. به اعتقاد جهرمی می‌توان بدون افزایش پایه پولی، نقدینگی را طوری مدیریت کرد که هم تسهیلات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی تامین شود و هم نرخ تورم به واسطه رشد نقدینگی افزایش پیدا نکند و با این استدلال خط بطلانی بر توجیه کسانی که پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده را تورم‌زا می‌دانند، می‌کشد.
کد خبر: ۱۸۹۸۳۲
وزیر کار و امور اجتماعی دولت نهم که حالا‌ دیگر بحث معرفی او برای تصدی وزارت کشور  نیز کاملا‌ جدی شده  ‌از جمله مسوولا‌نی  است که خود را متعهد به پاسخگویی به رسانه‌ها می‌داند. جهرمی در مجلس و دولت از پشتوانه سیاسی خوبی برخوردار است اما به واسطه اظهار نظرهای اقتصادی‌اش چالش‌های زیادی را با برخی از اقتصاددانان درون و بیرون از دولت پشت سر گذاشته است.

وزیر کار  و امور اجتماعی که به نوعی سخنگوی غیررسمی اقتصادی دولت هم محسوب می‌شود، در گفتگوی خود با «جام‌جم» ابهامات و مسائل متعددی را گره‌گشایی کرده است.

مشروح این گفت‌وگو را در صفحه 7 بخوانید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها