به خاطر زمین‌های 99 ساله گول نخورید

فریب زنان به بهانه فروش ملک

مردی که خود را بازرس شهرداری و نهاد ریاست جمهوری معرفی کرده و 2 زن را به بهانه واگذاری زمین‌های 99 ساله فریب داده و اقدام به کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، چندی قبل دختر جوانی به شعبه 15 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران مراجعه و از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.
کد خبر: ۱۸۹۶۷۸

 شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس حسن جراحی گفت: بهمن ماه سال گذشته در خیابان با مردی آشنا شدم که خودش را بازرس 2 منطقه تهران و بازرس نهاد ریاست جمهوری معرفی کرد و گفت، در زمینه واگذاری زمین‌های 99 ساله فعالیت دارد و می‌تواند در قبال دریافت 6 میلیون تومان در مدت 20 روز، زمین 99 ساله‌ای را به من تحویل دهد. بنابراین فریب حرف‌های مرد شیاد را خوردم و ابتدا 3 میلیون تومان به او پرداخت کردم و قرار شد، پس از تحویل یک قطعه زمین در غرب تهران، مابقی پول را به وی پرداخت کنم. در این مدت او ادعا می‌کرد به من علاقه‌مند شده و قصد دارد به خواستگاری‌ام بیاید؛ اما من قبول نکردم تا این که 20 روز بعد، یکباره متواری شد و گوشی همراهش را هم پاسخ نمی‌داد.

ردپای مرد شیاد در فریب همسرش

به دنبال شکایت این زن، پرونده‌ای تشکیل و ماموران آگاهی تهران با اطلاعاتی که از زن شاکی به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از مرد کلاهبردار پرداختند و جستجو برای یافتن وی ادامه پیدا کرد تا این که هفته گذشته، زنی به مرکز پلیس مراجعه و از شوهرش به اتهام اغفال در ازدواج شکایت کرد.

زن جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: زمستان سال گذشته وقتی برای دریافت پول به یکی از بانک‌های غرب تهران مراجعه کرده بودم، مردی خودش را از بازرسان شهرداری معرفی و بیان کرد درخصوص واگذاری زمین‌های 99 ساله فعالیت دارد. به حرف‌هایش توجهی نکردم، اما چند مرتبه دیگر او را دیدم که به من ابراز علاقه کرد و به دنبال مزاحمت‌های متعددش، ناچار ماجرا را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و او به خواستگاری‌ من آمد.

شاکی ادامه داد: مرد خواستگار به دروغ گفت، مدرک لیسانس دارد و صاحب 2 خانه در سعادت‌آباد تهران، چند دستگاه خودرو و 190میلیون تومان موجودی در بانک است و قرارداد احداث یک شهرک را نیز در عسلویه با پسر یکی از افراد عالی‌رتبه کشور منعقد کرده که در حال بهره‌برداری از آن هستند.

به این ترتیب با شنیدن حرف‌هایش فریب خوردم و با مهریه 1000 سکه‌ای به عقدش درآمدم تا این‌که از چند هفته قبل اختلافمان آغاز شد و متوجه شدم شناسنامه‌اش با اطلاعاتی که درباره خودش به من داده است، همخوانی ندارد و موجودی حساب مالی‌اش اندک است، تا سوم ابتدایی هم درس نخوانده و در هیچ نهاد و اداره‌ای کار نمی‌کند، فقط در شرکت برادرش کار می‌کند که درخصوص ساخت آینه فعالیت دارند و از چند زن به بهانه واگذاری زمین‌های 99 ساله کلاهبرداری کرده و به همین دلیل مدام خانه‌اش را عوض می‌کند.

به دنبال اظهارات این زن، ماموران که احتمال می‌دادند، شوهر وی همان متهم تحت تعقیب پلیس است، به بررسی تصویر وی و تصویر رایانه‌ای کلاهبردار فراری پرداختند که معلوم شد این تصاویر با هم مطابقت دارد.

به این ترتیب، مخفیگاه وی تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که 2 روز قبل در غرب تهران شناسایی و دستگیر و در بازرسی از منزل وی، تعدادی اسناد و مدارک جعلی، تصاویر 5 زن جوان به همراه شناسنامه و کارت ‌ملی آنها و یک فقره مدرک لیسانس جعلی کشف و ضبط شد.

اعتراف متهم در دادسرا

مرد کلاهبردار روز گذشته برای ادامه تحقیقات به شعبه 15 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران انتقال یافت و در اظهاراتش به بازپرس جراحی گفت: همسرم از چند ماه قبل بنای ناسازگاری را گذاشته و با ادعاهای دروغین، قصد جدایی از مرا دارد و ادعای شاکی دیگر را قبول دارم. من از او در قبال واگذاری زمین 99 ساله کلاهبرداری کرده‌ام، اما خودم را بازرس و مرد ثروتمند معرفی نکرده‌ام. از چندی قبل با 3 تن از دوستانم، منزلی در غرب تهران اجاره کرده‌ایم و عکس 5 زن جوان و مدارک آنها، متعلق به یکی از دوستانم است که به صورت امانت در اختیار من قرار داده است.

بنابر این گزارش، به دنبال اظهارات متناقض متهم، وی با قرار قانونی بازداشت شد و تحقیقات تکمیلی از وی برای فاش شدن راز جرایمش و هویت تصاویر کشف شده مربوط به 5 زن جوان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها