گروه اقتصاد: وزیر نفت از راه‌اندازی 7 پالایشگاه نفت سنگین، فوق سنگین و میعانات گازی تا 4 سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید و تامین بنزین کشور، نفت‌گاز، ال.پی.جی و نفت‌کوره، اصلی‌ترین هدف ساخت این پالایشگاه‌هاست. به گفته او پیش‌بینی می‌شود، طی 3 تا 4 سال آینده، نخستین پالایشگاه نفتی جدید به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۱۸۹۶۲۸
به گزارش ایسنا، غلامحسین نوذری، وزیر نفت همچنین گفت: کمیته کاری مشترک شرکت ملی نفت با شرکت روسی گازپروم، برای بررسی و تکمیل مطالعات بندهای توافق‌نامه همکاری 2 کشور در پروژه‌های نفتی و گازی تا اواسط مرداد تشکیل می‌شود.  وی با بیان این مطلب اظهار کرد: مطالعات برای تهیه این توافق‌نامه 4 ماه پیش آغاز شده است.

وی افزود: تعیین جزئیات تفاهم و ارائه راهکارهای اجرایی کردن آنها مانند مشخص‌کردن فازهایی از پارس جنوبی که گازپروم قصد دارد در آنها سرمایه‌گذاری کند یا بررسی مطالعات فنی و مهندسی خط لوله نکا- جاسک از وظایف این کمیته کاری مشترک است.

گفتنی است، توافق‌نامه دو جانبه همکاری‌های نفتی و گازی ایران و روسیه یکشنبه 24 تیر با حضور وزیر نفت ایران و رئیس هیات مدیره شرکت گازپروم روسیه به امضا رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها