گروه اقتصاد: عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس اطلاعات موجود، دولت نظر بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی را پذیرفته است. عباسعلی نورا در گفتگو با فارس درخصوص عدم ابلاغ نرخ سود بانکی و سیاست‌های اعتباری سالانه بانک‌ها و آثار وضعی آن بر اقتصاد با گذشت 4 ماه از سال، اظهار کرد: قطعا این روند ناشی از سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی است و دولت تلاش دارد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی باز پرداخت شود.
کد خبر: ۱۸۹۶۲۶
وی با بیان این که برای جمع‌آوری نقدینگی تلاش می‌شود بانک‌ها از محل درآمدها و جذب سپرده‌هایشان بدهی خود را به بانک مرکزی بپردازند، افزود: درباره نرخ سود بانکی میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اختلاف‌نظر وجود دارد و براساس اطلاعات موجود، دولت نظر بانک مرکزی را درباره نرخ سود بانکی پذیرفته است.

نورا گفت: شاید طولی نکشد که نرخ سود بانکی ابلاغ و بانک‌ها از این بلاتکلیفی خارج شوند، هر چند در حال حاضر نیز بانک‌ها براساس دستورالعمل سال قبل عمل می‌کنند.

این استاد اقتصاد دانشگاه درخصوص آثار عدم ابلاغ سیاست‌های اعتباری بانک‌ها بر اقتصاد خاطرنشان کرد: بانک‌ها دو نوع تسهیلات می‌پردازند، یک نوع تسهیلات تکلیفی و دیگری تسهیلاتی است که به صورت آزاد از محل جذب سپرده پرداخت می‌کنند و در حال حاضر در هر دو زمینه با چالش مواجه هستند. وی این مشکل را به دلیل الزام بانک‌ها به بازپرداخت بدهی‌شان به بانک مرکزی از یک‌سو و عدم ابلاغ نرخ سود سال 87 از سوی دیگر عنوان  و اظهار کرد: این رویه دارای تبعات مثبت و منفی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها