با ساخت فیلم «ماه از روی سکو»

سکوی نفتی از انفجار دور می‌ماند

گروه رسانه: کورش تهامی، بازیگر جوان سینمای کشورمان با حضور بر یک سکوی نفتی، سرپرستی عملیات خنثی‌سازی راکت عمل نکرده را به عهده می‌گیرد. این ماجرایی است که بزودی در قالب فیلم سینمایی ماه از روی سکو، تازه‌ترین ساخته آرش معیریان، شاهد آن خواهیم بود. به گزارش خبرنگار ما، این فیلم که محصول مشترک صدا و سیمای مرکز کیش و شرکت نفت فلات قاره ایران است با حضور بازیگران مختلفی همچون محمد صادقی، محمد کاسبی، سیروس گرجستانی، کورش تهامی، علی طباطبایی، محسن قاضی مرادی، مهدی امینی خواه، سپند امیرسلیمانی، روشنک عجمیان، ملکه رنجبر، لیلا بلوکات، الیکا عبدالرزاقی، مهوش وقاری و... ساخته شده است.
کد خبر: ۱۸۹۱۸۳
فیلمنامه براساس طرحی از احمدرضا داوری از سوی چیستا یثربی نوشته شده و کارگردانی آن را نیز آرش معیریان به عهده داشته است.

احمدرضا داوری، تهیه‌کننده فیلم در گفتگو با خبرنگار ما درباره این اثر می‌گوید: داستان فیلم در فاصله زمانی آخرین روز سال و آغاز سال نو اتفاق می‌افتد و محور حوادث نیز ماجراهایی است که با حضور یک تیم غواصی و تعمیرات  زیر آب روی یک سکوی نفتی پیش می‌آید. این تیم به سرپرستی فردی به نام نوید گوهری (کورش تهامی) برای انجام عملیات تعمیر خط لوله نفت، عازم سکوی نفتی ابوذر در خلیج فارس می‌شود. سلیم، رئیس سکوی نفتی (محمد صادقی) که از زمان دفاع مقدس تاکنون مسوولیت سکو را به عهده داشته، اصرار دارد که تعمیرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد. نوید گوهری کارآزموده‌‌ترین عضو گروه دچار بیماری غواصی می‌شود، اما قبل از انتقال به بیمارستان، سلیم را از وجود یک راکت به‌جا مانده از زمان جنگ در زیر پایه‌های سکو مطلع می‌کند. راکت بر اثر جریان آب در حال جابه‌جایی است. سلیم تمامی کارکنان و مدیریت‌های حاضر در سکو را مجاب می‌کند که با وجود فرا رسیدن موعد مرخصی روی سکو بمانند. از طرفی، شرایط بد جوی مانع حضور افراد جایگزین در سکو می‌شود و این مساله شرایط کار را دشوار می‌کند.

به گفته داوری در این فیلم، سیروس گرجستانی نیز در نقش مهندس مردانی حضور یافته که مسوول تعمیرات سکو است. او در آستانه عروسی تنها دخترش قرار دارد و ناگزیر عروسی بدون حضور او برگزار می‌شود. محمد کاسبی نیز در نقش شخصیتی به نام مهدی حضور دارد و یکی از کارکنان قدیمی است که روزهای پایانی خدمت  خود را می‌گذراند. پسر خوانده او کیوان در ایامی که او درگیر تعمیر سکوی نفتی است، عازم سفر تحصیلی خارج از کشور است و مهدی نمی‌تواند او را ببیند و همین مساله یکی از گره‌های دراماتیک داستانی را ایجاد می‌کند. تصویربرداری فیلم در فاصله 24 اردیبهشت تا 20 تیر انجام شده که به گفته تهیه‌کننده، علت طولانی شدن این مرحله از کار صحنه‌هایی بوده که زیر آب تصویربرداری شده و تصویربرداری آن با حساسیت و سختی خاصی انجام گرفته است.

در این فیلم، بابک بذرافشان به عنوان مدیر تصویربرداری، سید عباس موسوی‌خواه به عنوان مشاور فیلمنامه، علی عارفی در مقام طراح چهره‌پردازی، قاضی‌دوست به عنوان طراح صحنه، بهرام قوی‌بنیه به عنوان ناظر کیفی و علی کلانتری به عنوان صدابردار در ساخت این فیلم حضور داشته‌اند.  این فیلم مراحل تدوین و صداگذاری را طی می‌کند و بزودی از یکی از شبکه‌های سیما نمایش داده خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها