استان اصفهان از نظر تولید سالانه مواد معدنی با بیش از 14 میلیون و 700 تن بعد از استان‌های محرمان و یزد رتبه سوم کشور را دارد. فروغی، معاون معدنی سازمان صنایع و معادن استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ هم اکنون 304 معدن در این استان فعال است که میزان ذخیره آن‌ها یک میلیارد و 830 میلیون تن برآورد شده است.
کد خبر: ۱۸۹۱۴۱

سالانه بیش از 14 میلیون تن مواد معدنی در استان اصفهان تولیدی شود

وی با اشاره به این که استان اصفهان از نظر استخراج سنگ‌های زینتی در رتبه‌ اول کشور قرار دارد افزود:‌ سالانه سه میلیون و 700 هزار تن سنگ‌های تزئینی از معادن این استان استخراج می‌شود.

فروغی افزود: سالانه 120 تا 150 پروانه اکتشاف در زمینه معدن برای بخش خصوصی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ حدود شش هزار و 300 نفر در بخش معدن استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند.

اختصاص5 درصد از اعتبارات عمرانی استان به طرح‌های میراث فرهنگی

معاون سرمایه‌گذاری طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خبرداد: امسال پنج درصد از اعتبارات عمرانی استان اصفهان به اجرای طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است.

وحید توسلی  با بیان این که سال گذشته اعتبارات این طرح‌ها به صورت مصوبات شهرستان تخصیص می‌یافت گفت: امسال این اعتبار به صورت استانی تعیین شده و پنج درصد از اعتبار 211 میلیارد تومانی عمران استان اصفهان به طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که در سفر خرداد ماه سال گذشته هیات دولت به استان اصفهان 60منطقه نمونه گردشگری در این استان معرفی شد افزود:‌ هم اکنون طرح شناسایی جاذبه‌های گردشگری این استان در 15 شهرستان در حال اجرا است.

توسلی تصریح کرد: ساخت 24 اردوگاه گردشگری در 15 شهرستانی استان اصفهان نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: سال گذشته 15 میلیارد ریال هزینه در بخش گردشگری این استان هزینه شد شهرستان‌های اصفهان،کاشان، نائین، سمیرم، آران و بیدگل و اردستان بیشترین جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان را دارند.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها