رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:

کاهش ظرفیت کارشناسی ارشد

دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه پیام نور ضمن اعلام ظرفیتهای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور گفت: ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال جاری کاهش می یابد.
کد خبر: ۱۸۹۱۰۰

دکتر حسینی در گفتگو با مهر افزود: آزمون کارشناسی فراگیر در 25 مرداد ماه توسط سازمان سنجش برگزار می شود و از این طریق حدود 100 هزار نفر در مقطع کارشناسی جذب دانشگاه پیام نور می شوند.

وی اظهار داشت: 200 تا 220 هزار نفر نیز از طریق کنکور سراسری پذیرش می شوند که بدین ترتیب ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور هیچ افزایشی نسبت به سال گذشته نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: سال گذشته 3 هزار و 100 نفر از طریق آزمون کارشناسی ارشد و 2 هزار و 300 نفر نیز از طریق فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور پذیرش شدند. امسال 2 هزار و 800 نفر از طریق آزمون و از طریق فراگیر نیز در حدود ظرفیت سال گذشته دانشجو پذیرش می شود.

وی گفت: تأکید وزارت علوم بر این است که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی متناسب با امکانات افزایش داشته باشد و برای افزایش ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور نیز نیاز به عضو هیئت علمی و امکانات آزمایشگاهی است از این رو با دانشگاههای دولتی برای استفاده دانشجویان دانشگاه پیام نور از امکانات این دانشگاهها مذاکره شده و این دانشگاهها نیز اعلام آمادگی کرده اند.

حسینی با اشاره به شهریه دانشگاه پیام نور گفت: شهریه های دانشگاه پیام نور طی چند گذشته تغییری نکرده است و اگر افزایشی در سال جاری داشته باشد دانشجویان از طریق وامهای دانشجویی حمایت می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها