وزیر علوم با بیان اینکه شهریه دانشگاه‌ها از سال 84 تا کنون افزایش نیافته است اظهار کرد: با توجه به تورم در جامعه امسال اجازه داده‌ایم تا میزان شهریه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و علمی کاربردی صرفا برای دانشجویان ورودی جدید تا میزان 10 درصد افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۱۸۸۹۵۳

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی زاهدی در حاشیه مراسم اختتامیه سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور همچنین با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای ارتقای بیشتر این المپیاد در سطح بین المللی، اظهار کرد: در این راستا در اجلاس آتی وزرای علوم کشورهای جهان اسلام، بحث المپیاد علمی دانشجویی دانشجویان جهان اسلام مطرح خواهد شد که در صورت تصویب آن ایران می‌تواند پرچمدار برگزاری این المپیاد در سطح بین المللی باشد.

وی با اشاره به آمادگی کامل این وزارتخانه برای حذف کنکور مطابق با مصوبه مجلس، اظهار کرد: در این راستا وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به برگزاری آزمونهای استاندارد اقدام کند و به تناسب آن وزارت علوم در جهت افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو و کاهش تاثیر نمره کنکور در این جهت اقدام می‌کند.

دکتر زاهدی همچنین در رابطه با حکم انفصال موقت از خدمت رییس دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: در این راستا اقداماتی صورت گرفته و نتایج آن روز یکشنبه اعلام می‌شود.

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به حضور خود در بین دانشجویان معتکف دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیر کبیر و علم و صنعت، بر برگزاری پرشور مراسم اعتکاف دانشجویی تاکید کرد واظهار کرد: استقبال بالای دانشجویان از این مراسم، نشان دهنده گرایش فوق العاده دانشجویان ایرانی به معنویت و مذهب می‌باشد.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها