منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: روند مذاکرات 1+5 با ایران به طور شکلی مثبت پیش بینی می شود و امیدواریم روند محتوایی در چارچوب نقاط مشترک و با انعطاف معقولی مواجه شود.
کد خبر: ۱۸۸۹۴۸
وزیر امور خارجه در دیدار " علی باباجان" وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه در آنکارا ضمن بحث و تبادل نظر درباره آخرین وضعیت روابط دو جانبه ایران و ترکیه، افزود: روابط تهران و آنکارا به عنوان یک الگو می تواند مطرح شود.

به گزارش  اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، متکی اظهار داشت: حجم مراودات تجاری و اقتصادی تا پایان سال جاری از 8 میلیارد دلار به 11 میلیارد افزایش می یابد. ظرفیت های کار در زمینه سرمایه گذاری مشترک در حوزه دو جانبه و چند جانبه از طریق شرکت های مختلف در قاره آفریقا از جمله عرصه های مشترک می باشد.

وزیر امور خارجه با اشاره به پدیده تروریسم و عوارض آن بر کشورهای منطقه خاطر نشان کرد: ما تروریسم خوب و بد نداریم. تروریست ها نباید اراضی دیگر کشورها را محلی برای نا امنی دیگران قرار دهند.

او خاطرنشان کرد که سفر آقای احمدی نژاد و اردوغان به بغداد در چارچوب حمایت از دولت مالکی نتایج خوبی برای برقراری امنیت و ثبات داشته است.

" علی باباجان" وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به حسن مناسبات بین دو کشور اظهار داشت: دیدارها و رایزنی های مستمر بین مقامات دو کشور افزایش مراودات تجاری و سرمایه گذاری مشترک همکاری های امنیتی و مسایل منطقه ای موضوعات و مولفه های مهمی در گسترش مناسبات دو کشور می باشد.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تحولات عراق گفت: دولت و مردم عراق در مرحله حساسی به سر می برند و دولت و مجلس عراق در مرحله تصمیم گیری سختی بوده و ما از دولت مستقل و متکی بر اراده و مدیریت خود استقبال می کنیم.

باباجان، سفر اردوغان را به بغداد حمایت از دولت مالکی و در پرتو نتایج سفر قبلی دکتر احمدی نژاد به عراق و مکمل آن دانست.

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص موضع ترکیه در خصوص تلاش ایران جهت به دست آوردن فناوری صلح آمیز هسته ای تصریح کرد: ما از حق ایران برای فناوری صلح آمیز هسته ای حمایت می کنیم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها