شرایط و مقررات شرکت در سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رحمت» در تبریز اعلام شد.
کد خبر: ۱۸۸۶۵۵

به گزارش فارس ، شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رحمت» باید آثار خود را در یکی از فرمت های، «وی اچ اس» ، «‌دی وی دی» ، «دی وی دی کم» و «مینی دی وی» و با سیستم ضبط پال حداکثر تا تاریخ پانزدهم مهرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

براساس این گزارش، همچنین حداکثر زمان برای فیلم های داستانی،30 دقیقه، برای فیلم های مستند40 دقیقه، برای فیلم های پویانمایی 15دقیقه و برای نماهنگ 8 دقیقه در نظر گرفته شده است.

این گزارش می افزاید، بر روی هر کاست یا «دی وی دی» فقط یک فیلم ضبط شده و نام فیلم، فیلمساز و مدت فیلم در روی کاست نوشته شود و به همراه فرم تقاضای شرکت،‌لازم است یک قطعه عکس پشت نویسی شده از فیلمساز و یک قطعه عکس از پشت صحنه ارسال شود.

برپایه این گزارش، پس از تحویل فیلم به دبیرخانه جشنواره و پذیرفته شدن‌، امکان خارج کردن آن از جشنواره ممکن نیست و دبیرخانه جشنواره مجاز است برای ساخت تیزر، صحنه هایی از فیلم را استفاده کند.فیلم هایی که استاندارد پخش از قبیل صدا و تصویر را نداشته باشند به بخش مسابقه راه نخواهند یافت و به تقاضای شرکت فیلم هایی که مدارک آن ناقص باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

براساس این گزارش، از دیگر شرایط شرکت در این جشنواره به این موارد می توان اشاره کرد که کپی فیلم های ارسالی عودت داده نخواهد شد، مسئولیت حقوقی آثار به عهده امضا کننده فرم است و دبیرخانه مسئولیتی در قبال آسیب های ناشی از ارسال نامطلوب آثار را ندارد.

دبیرخانه سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رحمت»، مجتمع فرهنگی و هنری 29بهمن تبریز واقع در بلوار 29بهمن تبریز است که داوطلبان شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با تلفن 3291827- 0411 تماس بگیرند.

این جشنواره در راستای معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام در قالب تصویر،‌ شناسایی توانمندی های جهان اسلام در تولید آثار سینمایی ارزشی، پرداخت هنری به مسائل و موضوع های جهان اسلام برگزار می شود.

این گزارش حاکی است، از دیگر اهداف این جشنواره می توان به ایجاد پل ارتباطی بین فیلمسازان سراسر جهان،‌ استفاده از تجارب و تبادل تجارب فنی هنرمندان سایر ملل در عرصه فیلمسازی، معرفی آثار شاخص و ایجاد بستر الگوسازی مناسب در عرصه فیلم کوتاه و تلاش برای کشف و شکوفایی استعدادهای نو اشاره کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها