لا‌ریجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دیوان محاسبات:

مجلس در مقابل تخلف ملا‌حظه کاری نمی کند

گروه سیاسی: مراسم تودیع محمدرضا رحیمی و امیری رئیس و دادستان سابق دیوان محاسبات و معارفه عبدالرضا رحمانی فضلی و اصغر عربیانی، رئیس و دادستان جدید این دیوان روز گذشته برگزار شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان این‌که مجلس از همه تصمیمات مستقل دیوان محاسبات کشور در بررسی تخلفات حمایت می‌کند، افزود: اگر چه بنای ما رفاقت در تعاملات است، اما به هیچ وجه در مقابل تخلف از قانون، ملاحظه کاری نداریم و مجلس پشتیبان چنین سلوکی در دیوان محاسبات کشور است. به گزارش ایرنا، علی لاریجانی افزود :دیوان محاسبات بنا ندارد مچگیری کند و وظیفه آن ایجاد انضباط مالی است. لاریجانی گفت: دیوان محاسبات باید با نگاهی وسیع به کشور، اولویت‌های کاری خود را مشخص و با تعریف سلوک عقلانی در تراز جمهوری اسلامی، استقلال خود را حفظ کند.
کد خبر: ۱۸۸۵۶۵

وی با تاکید بر تهیه منشور اخلاقی برای کار پیش روی دیوان، به بررسی پرونده‌های مختلف در دیوان محاسبات اشاره کرد و افزود: باید در بررسی پرونده‌ها آبروی مردم را رعایت کنید، اما برای  برخورد با تخلف ملاحظه نداشته باشید.لاریجانی افزود: پرونده‌های تخلفی که به دیوان گزارش می‌شوند، محرمانه است و تا وقتی که به اثبات نرسیده باشند به‌هیچ‌وجه نباید با آبروی کسی بازی و از آن به عنوان وسیله استفاده شود تا زمانی که در نهایت دادگاه حکم برخورد با متخلف را صادر کند.

لاریجانی با بیان این‌که دیوان نباید اجازه دهد تخلفی از قانون رخ دهد، افزود: این اقدامات نباید جسارت و شجاعت مدیران لایق را بگیرد و این کار اخلاقی می‌خواهد که باید در منشور دیوان محاسبات کشور دیده شود.

دیوان محاسبات حافظ بیت‌المال مسلمین است‌

رئیس جدید دیوان محاسبات کل کشور نیز گفت: نگاه من به این مسوولیت، نگاهی اعتقادی و دینی است و طبق قانون، دیوان محاسبات حافظ، صیانت‌کننده و پاسدار بیت‌المال مسلمین است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: در این مسیر، همکاری همکارانمان در دیوان محاسبات اهمیت دارد و تلاش ما این است که با توجه به فرمایشات رئیس مجلس شورای اسلامی، محور کار خود را قانون قرار دهیم، چراکه قانون فصل‌الخطاب حکومت، حکومت‌داری و رفتار اجتماعی است، بنابراین اگر همه ما به قانون تن دهیم، می‌توانیم عدالت را در ابعاد مختلف آن محقق کنیم.

گزارش عملکرد چهار ساله دیوان محاسبات‌

محمدرضا رحیمی رئیس سابق دیوان محاسبات کشور هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد حدود 4 ساله خود در این سمت گفت: عملکرد دیوان محاسبات در دوره گذشته موجب بازگشت حجم کلانی از منابع به بیت‌المال شد و تفریغ بودجه برخلاف رویه پیشین بموقع صورت گرفته است. وی افزود: جمع کل گزارش‌های اعلام خلاف در سراسر کشور در دوره حدود 4 سال عملکرد در این بخش 5739 مورد بود که ارزش مالی آن به 113هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود که یک‌پنجم این رقم در رسیدگی دادسرا و هیات‌های مستشاری در رسیدگی‌ها حکم برائت از تخلف می‌گیرند.رحیمی حجم تخلفات در سازمان‌های دولتی در دوره این گزارش را 11هزار و 262 مورد اعلام کرد و گفت: از مجموع تخلفات، یکهزار و 17 مورد با درخواست تجدید نظر از سوی متخلفان مواجه شده‌اند که ارزش پرونده‌های تخلف در این بخش 4 تریلیون و 87‌میلیارد ریال است.وی رسیدگی به تخلفات نظام اخذ مالیات، نظام بانکی، بیمه‌های دولتی، عدم دریافت حقوق دولتی از معادن، وضعیت واردات شکر و برنج را از جمله فعالیت‌های دیوان محاسبات برشمرد.

به گفته رحیمی در بررسی‌های صورت گرفته تاکنون 6 تریلیون و 18میلیارد ریال مالیات معوقه یا فرار از مالیات شناسایی و به خزانه واریز شده است.وی اضافه کرد: براساس چهارمین برنامه توسعه کشور تمام هزینه‌های جاری دولت از محل جذب مالیات باید صورت گیرد که 13هزار میلیارد تومان برای این امر تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها