یک بازی موفق دیگر از سری لگو

بازی با دکتر جونز

نام ایندیانا جونز علاوه بر فیلم هایش، خاطره بازی های خوبی را در ذهن گیمرها زنده می کند. یک بازی ماجرایی بسیار خوب قدیمی و دو بازی اکشن ماجرایی هیجان انگیز تحت نام ایندیانا جونز دیده می شوند. به هر حال ایده گشت و گذار در مقبره های قدیمی و حل کردن معماهای باستانی همیشه لذت بخش است. جدید ترین بازی ایندیانا جونز هم نمره درخشانی در کارنامه این سری می گیرد.
کد خبر: ۱۸۸۵۱۱

پس از موفقیت لگواستاروارز همه به صورت جو گیر به سمت این سبک هجوم آوردند. منتظر لگو بتمن یا لگو هیلو هم باید باشیم. نقد کردن لگو ایندیانا جونز فرق زیادی با نقد کردن نسخه جنگ ستارگان لگویی ندارد. سبک بازی تغییر زیادی نکرده و گرافیک و دیگر چیزها مانند جنگ ستارگان هستند، اما با یک تفاوت بزرگ. همه چیز در ایندیانا جونز بهتر و لذت بخش تر شده است.

لگو ایندیانا جونز معمولا به مذاق گیمرهای حرفه ای و کسانی که اهل شوترهای جدی و سوم شخص های فوق خفن مانند متال گیر هستند خوش نمی آید. اول از همه، گرافیک بازی طوری است که به نظر می رسد مربوط به گروه سنی الف است. سبک بازی هم تا حدودی چنین چیزی را تایید می کند زیرا در لگو ایندیانا جونز تقریبا چیزی به نام مردن یا گیم اور شدن وجود ندارد. بازی آنقدر فرصت دوباره به شما می دهد تا مرحله را تمام کنید.

اما لگو ایندیانا جونز آنقدر لایه های مختلف دارد که باعث می شود پس از مدتی احساس کنید هدف
سازنده ها علاوه بر گروه سنی الف، گیمرهای حرفه ای هم بوده. در هر منطقه ای که قدم بر می دارید، ده ها راه مخفی و سوراخ سنبه وجود دارد. علاوه بر معماهایی که برای ردکردن هر قسمت از بازی باید حل کنید، راه های مخفی و چیزهای جمع کردنی زیادی هم برایتان گذاشته شده تا انگیز چند بار بازی کردن داشته باشید. در این زمینه بازی بسیار موفق است. پایه ای ترین کاری که در بازی می کنید جمع کردن سکه است و این سکه جمع کردن پس از مدتی تبدیل به یک کار روتین می شود به طوری‌که در هر صحنه تا وقتی که آخرین تکه ترکیدنی را نترکانده و سکه های مخفی اش را جمع نکرده باشید خیالتان راحت نمی شود.

معماها همه از نوع محیطی یا به قول خودمان توم ریدری هستند. در همه حال باید به دنبال پیدا کردن کلید، هل دادن بلوکه ها، پرش و تاب خوردن باشید. بیشتر وقت ها باید برای سر هم کردن یک دستگاه باید قطعات مختلف آن را پیدا کنید. در مراحل بالا این کارها مشکل تر و چالش برانگیزتر می شود. یکی از خصوصیات بسیار خوب گیم پلی بازی، وجود بیش از یک کاراکتر در صحنه هاست. علاوه بر ایندی، در هر مرحله بنا بر اقتضای داستان، یک یا دو کاراکتر دیگر شما را همراهی می کنند. این کاراکترها هر کدام ویژگی های خودشان را دارند و در بیشتر مراحل باید با کمک و همکاری هم موانع را پشت سر بگذارید. بسیاری از راه مخفی ها به کمک کاراکترهای مخصوصی قابل دسترس هستند. بعد از تمام کردن هر مرحله در بخش داستانی، اجازه خواهید داشت تا آن را به صورت آزاد با هر کاراکتر دیگری که دلتان‌  می‌خواهد دوباره بگردید و همه آیتم های مخفی اش را پیدا کنید.

داستان بازی براساس سه فیلم اول ایندیانا جونز نوشته شده اما با تبدیل شدن کاراکترها به لگو و طنز شدن صحنه ها، ارزش دوباره نگاه کردن را دارند. بعضی وقت ها دیدن قیافه ایندی که به صورت لگو درآمده و تصویر صحنه اصلی فیلم حسابی شما را به خنده می اندازد. لگو ایندیانا جونز را به همه کسانی که از بازی های اکشن ماجرایی خوششان می آید توصیه می کنیم.

سید طه رسولی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها