رئیس اتاق ایران گفت: اعمال تحریم‌ها تاکنون 10 هزار فرصت شغلی در آلمان را از بین برده است و در صورت ادامه این شرایط، این میزان افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۸۸۲۸۰
به گزارش اتاق ایران، محمد نهاوندیان در دیدار با رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع و بازرگانی آلمان، در خصوص زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی ایران و آلمان، با اشاره به روابط دیرینه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور اظهار کرد: اختلافات سیاسی نباید سبب لطمه زدن به روابط دو کشور شود.

نگرش‌های سیاسی بر روابط اقتصادی صدمه‌های جدی وارد خواهد کرد و رکود اقتصادی و بحران جهانی غذا ناشی از همین مسائل است.

نهاوندیان تصریح کرد: اکنون نسل جدیدی از مدیران تحصیلکرده در ایران وارد کار شده اند که اگر انتخاب آنها بر اثر اعمال محدودیت‌ها محدود شود، سبب گرایش آنها به سمت تجارت با کشورهایی مانند چین، روسیه و هند خواهد شد.

وی ضمن اشاره به محدودیت‌های بانکی اعمال شده در خصوص بانک‌های ایرانی گفت: تجربه نشان داده است که تحریم‌های اقتصادی برای تحقق اهداف سیاسی بویژه در مورد کشوری مانند ایران موثر نیست، زیرا با وجود این تحریم‌ها مبادلات تجاری ایران با کشورهای جهان افزایش یافته است. 

وی خاطرنشان کرد: جامعه تجاری آلمان باید از دولتمردان خود بخواهند که از تاثیر مسائل سیاسی بر روابط اقتصادی جلوگیری کرده و مشکلات موجود را از طریق مذاکره حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها