استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از 80 روستای استان فاقد آب آشامیدنی هستند و به این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شود. به گزارش ایسنا، مهندس محمدحسین جهانبخش در پنجمین جلسه ستاد خشکسالی استان افزود: با توجه به کمبود نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی در استان و با توجه به وضعیت روستاهای فاقد آب لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب آشکار است.
کد خبر: ۱۸۸۱۲۹

وی گفت: در این راستا به منظور صرفه‌جویی و مدیریت بحران کم‌آبی و خشکسالی در استان، ناچار به قطع آب و برق مشترکان پر مصرف هستیم.

جهانبخش ادامه داد: مردم فهیم خراسان شمالی در بحران سوخت زمستان گذشته با صرفه‌جویی در مصرف، مسوولان را در کنترل بحران یاری کردند که باید برای کنترل بحران کم‌آبی نیز همکاری کنند.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: در استان دو میلیون و 400 هزار رأس دام سبک و 92 هزار رأس دام سنگین وجود دارد که برای جلوگیری از خسارت دامداران، امسال بیش از 16 هزار رأس دام بصورت امانی از دامداران خریداری می‌شود.

جهانبخش گفت: یکی از مشکلات عمده دامداران کمبود علوفه است که با اختصاص 15 میلیارد ریال برای تامین علوفه خشک و 20 میلیارد ریال برای تامین نهاده‌ها، این مشکل حل خواهد شد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، خراسان شمالی در زمره استان‌های خشکسال قرار گرفته که امید است با تخصیص اعتبارات از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها