رئیس قوه قضائیه با اشاره به تشکیل شورای عالی نظارت گفت: تعدد مراکز نظارتی موجب برخی آسیب ها در سیستم اداری می شود که با تشکیل شورای عالی نظارت امیدواریم این آسیب ها رفع شود.
کد خبر: ۱۸۸۰۹۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله هاشمی شاهرودی روز دوشنبه در نشست مسئولان عالی قضایی افزود: امیدواریم دستگاههای نظارتی با هماهنگی و همکاری مشترک، مشکلات مربوط به نظارت را برطرف کنند.

وی تاکید کرد: در بحث نظارت نباید به دنبال تبلیغات بود، چرا که تبلیغات زیاد در این مورد ممکن است به اصل کار که نظارت دقیق، کارآمد و نظامند است لطمه وارد کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: البته کارهای مثبت باید بیان شود و مدیران موفق نیز باید تشویق شوند.

آیت الله هاشمی شاهرودی به مانور اخیر سپاه اشاره کرد و گفت: این حرکت عظیم نمایشی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که بازتاب بسیار خوبی داشت و جا دارد این موفقیت را به مردم شریف ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک بگوییم.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای این جلسه فرارسیدن ماه رجب و میلاد حضرت علی(ع) و حضرت امام جواد(ع) را تبریک گفت.

در ادامه جلسه مسئولان عالی قضایی مواد 18 و 19 از مبحث اخلال در روند اجرای عدالت قضایی را بحث و بررسی و به شرح زیر تصویب کردند:

ماده 18: اگر هر یک از مسئولان و ماموران زندان ها و بازداشتگاهها بدون اخذ برگ بازداشت یا نامه اجرای محکومیت مجازات حبس صادره از طرف مراجع و مقامات صلاحیت دار قضایی، شخصی را به عنوان زندانی بپذیرند، این عمل جرم محسوب می شود و با توجه به اوضاع و احوال آن جرم به 20 تا 50 میلیون ریال جزای نقدی و تا دو سال انفصال موقت از مشاغل دولتی محکوم خواهند شد.

ماده 19: هر یک از مستخدمان و ماموران قضایی یا غیرقضایی دولتی برای آن که متهمی را مجبور به اقرار کند آزار بدنی یا روانی به او برساند حسب مورد علاوه بر قصاص یا پرداخت دیه به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می شود و چنانچه کسی در این خصوص دستور داده باشد، دستور دهنده نیز به مجازات حبس مذکور محکوم خواهد شد و اگر متهم به واسطه اذیت و آزار بدنی یا روانی فوت کند، مباشر حسب مورد مجازات قاتل و آمر مجازات آمر قتل را خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها