به نظر می‌رسد که داستان‌های علمی - تخیلی به سرعت به واقعیت تبدیل می‌شوند. آخرین سری‌های اتومبیل Knight Rider از فن‌آوری نانو استفاده می‌کنند. این فن‌آوری، رنگ‌ها و شکل‌های مختلف را به طور موقت و قابل‌تغییر در اتومبیل ها ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۸۸۰۲۵
چندی پیش گروه ب ام ‌و اتومبیل جدید خود به نام «GINA Light Visionary Model» را به نمایش گذاشت.

این اتومبیل یک پوسته‌ بیرونی انعطاف‌پذیر داشته و برخی از اجزای ساختار زیرینِ پوسته مذکور قابل حرکت هستند. خودرو مذکور یک طرح مجسمه‌ای داشته و از این حیث کاملاً جدید و منحصر به فرد است. جلو و اطراف این اتومبیل که دارای در است، یک مجموعه‌ یکپارچه و بدون درز و بدنه‌ آن دارای چهار بخش است.

به اعتقاد مسوولان گروه ب ام و، نکته‌ اساسی در توسعه‌ بازار اتومبیل در آینده، آمادگی برای رویارویی با چالش‌ها و قابلیت ارایه‌ راهکارها و گزینه‌های جدید است.

برای دستیابی به این اهداف، گروه طراحی BMW به ‌سمت طراحی GINA رهنمون شدند. در این طرح حداکثر مقدار ممکن برای نوآوری به کار گرفته شده است.

این مدل یک گونه نوری از اشکال انتخابی و مدرن اتومبیل است که نمونه‌هایی از تبدیلات آینده در آن به‌کار گرفته شده‌اند.

دانستن اینکه مواد نانویی و فرآیندهای فن‌آوری نانو به چه شکلی قادرند تا در پوسته‌های انعطاف‌پذیر خودرو به کار گرفته شوند یک مبحث مهم است که هم‌ اکنون گروه طراحی BMW به‌ خوبی به این موضوع توجه می‌کند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها