دکتر کیوان رضوانی‌ / قسمت اول‌

توصیه‌هایی‌برای‌کاهش‌استرس‌

این روزها استرس و فشارهای روحی به یکی از دغدغه‌های جدایی‌ناپذیر خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. کمتر خانواده‌ای را می‌‌توانید پیدا کنیدکه درگیر این معضل نباشد. فرقی نمی‌کند بیرون از منزل فعالیت کاری داشته باشید یا یک خانم خانه‌دار با مجموعه‌ای از کارهای منزل باشید. به طور کلی افراد با تنش‌های روزمره روحی به نوعی در جدال و ستیز به سر می‌برند غافل از این که راه‌هایی هم هست که بتوان با وجود یک زندگی پر فراز و نشیب و پر تنش، آرامش را تجربه کرد.
کد خبر: ۱۸۷۹۴۲

برنامه‌ریزی، خشت اول بنای آرامش‌

اولین قدم در رسیدن به آرامش روحی درطول روز، داشتن یک برنامه‌ کاری برای کارهای آن روز است. سعی کنید شب قبل کارهای ضروری فردای خود را با اندکی تامل به ترتیب اهمیت و اولویت آنها روی یک برگه یادداشت کوچک بنویسید و در طول روز آن را در جیب خود نگهداری کنید. البته باید حجم کارهای شما به طور منطقی با وقتی که در طول روز در اختیار دارید هماهنگ باشد و از برنامه‌ریزی حجم عظیمی از کارهای روزمره بپرهیزید. زیرا این کار خود استرس‌آور است. فعالیت‌ها حتما باید اولویت‌بندی شده باشند تا بدانید با شروع صبح کارتان را از کجا شروع کنید.

شروع بموقع فعالیت‌ها

ساعت بیدار شدن از خواب را خیلی جدی بگیرید. یکی از مهم‌ترین دلایل تنش و استرس‌های طول روز همان یک ساعت معطل شدن شما در ترافیک صبحگاهی است که البته راه‌حل آن هم ساده است. اولا طوری خواب خود را تنظیم کنید که ساعات خواب شما مضربی از 5/1 ساعت باشد و صبح را طوری تنظیم کنید که حداقل یک ساعت قبل از بیرون رفتنتان از خواب بیدار شوید و صبحانه بخورید ، به ظاهرتان برسید و بموقع از منزل خارج شوید تا استرس دیررسیدن به محل کار یا کلاس درس را نداشته باشید.

تکنیک‌های آرام‌سازی را یاد بگیرید

یکی از موثرترین روش‌ها در برخورد با موقعیت‌های استرس‌آور تکنیک‌های ریلاکسیشن است.

اعداد را بشمارید : اولین تکنیک آرام‌سازی، شمارش تا عدد 10 است. این کار به شما  کمک می‌کند از لحاظ ذهنی حتی برای 10 ثانیه هم که شده سعی کنید موقعیت استرس‌آور را فراموش کرده و خود را از این محیط آزاد کنید.

جسمی را فشار دهید: دومین تکنیک مهم برای کاهش استرس و تنش ، فشار دادن یک جسم ترجیحا نرم همچون یک توپ لاستیکی در دست است که در حقیقت یک راه تخلیه تنش‌ها و انرژی‌های روحی و یک سوپاپ اطمینان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها