مدیر درمان و بازپروری ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به جایگزین شدن مصرف کراک با هروئین یا همان هروئین فشرده با درجه خلوص بسیار بالا در ایران و افزایش هشدار دهنده مصرف آن در کشور، تصریح کرد: متاسفانه مواد اعتیادآور جدید از جمله کراک وابستگی روانی، مرگ و میر بیشتر و وابستگی جسمی شدیدتر دارد و همین امر باعث شده است که الگوی مصرف مواد مخدر در ایران، سخت‌تر از کشورهای اروپایی باشد.
کد خبر: ۱۸۷۹۲۱
سعید صفاتیان در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به میزان موفقیت درمان اعتیاد و درصد عود اعتیاد پس از ترک نیز اشاره کرد و گفت: در ایران 26 تا 27 درصد در درمان اعتیاد از نظر صفر بودن درصد احتمالی عود اعتیاد موفق هستیم و در خوشبینانه‌ترین حالت طی یک سال، از هر 100 نفر معتاد درمان شده تنها 30 نفر برنمی‌گردند.

وی همچنین با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان تزریقی و پرخطر رها، تاکید کرد: جمع‌آوری این معتادان، در قالب طرح نجات یا طرح درمان پلیس مدار نشان داد که شمار این دسته از معتادان در کشور حداکثر 25 هزار نفر است.

مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آخرین وضعیت شربت تریاک، از وجود امکان صادرات این شربت به دلیل تک‌الگو بودن آن در دنیا خبر داد و با اشاره به این که تحقیقات روی اپی‌تینگ یا شربت تریاک از سال 85 آغاز شده و این الگو مخصوص و منحصر به ایران است، تاثیرگذاری شربت تریاک را همتراز متادون توصیف کرد.

صفاتیان همچنین با اشاره به اجرای آزمایشی توزیع شربت تریاک در 10 مرکز درمانی با همکاری وزارت بهداشت و با تاکید بر این که این شربت پس از طی مراحل تحقیقاتی و پایان این مراحل در شهریور ماه، تنها از طریق مراکز درمان اعتیاد ارائه خواهد شد، افزود: بسیاری از کشورهای دنیا هم‌اکنون منتظر هستند که نتایج تحقیقات روی شربت تریاک مشخص شود و آن را مورد استفاده قرار دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها