جام جم- رضا پور‌عالی: روئینگ در قایقرانی رشته نوپایی است و همین که برای اولین بار از ایران 2 قایقران ایرانی در رقابت‌های المپیک حضور دارند، برایمان جای خوشحالی دارد.
کد خبر: ۱۸۷۸۵۸
محسن شادی و هما حسینی که هر دو اوایل اردیبهشت در چین، جواز حضور در المپیک را کسب کردند، این روزها سخت‌ترین تمرینات را سپری می‌کنند. «با روزی 6 ساعت تمرین، فشار زیادی را متحمل می‌شویم، چرا که دیگر برنامه بدنسازی از تمریناتمان خارج شده و فقط پارو می‌زنیم و رکوردگیری می‌کنیم؛ آن هم در این گرمای طاقت‌فرسا.» هما حسینی، قهرمان 19 ساله قایقرانی ایران که بعد از سارا خوش جمال فکری، دومین سهمیه بانوان کشورمان را در المپیک پکن به دست آورد، این را می‌گوید، اما خستگی در صدایش نیست: «ما از مسابقات سهمیه المپیک که برگشتیم، فقط 5 روز استراحت کردیم و اردوهایمان تا همین امروز به صورت فشرده ادامه داشت.» اردوی قایقرانان المپیکی تا 24 تیرماه که قرار است به اروپا اعزام شوند، بدون وقفه دنبال می‌شود. محسن شادی می‌گوید تا 6 مرداد در اروپا مسابقه می‌دهیم و تمرین می‌کنیم. البته هما حسینی اطلاعات بیشتری در این زمینه دارد: « روز 24 تیر ماه به مسابقات جهانی زیر 23 آلمان اعزام می‌شویم. این رقابت‌ها تا 31 تیر ادامه خواهد داشت و پس از آن، یک هفته هم به اردوی تدارکاتی اتریش می‌رویم تا به آمادگی کامل برسیم. اردوی اتریش تا 8 مرداد ادامه خواهد یافت. سپس به تهران برمی‌گردیم تا بلافاصله همراه اولین کاروان اعزامی ایران به المپیک، راهی پکن شویم.»

ظاهرا فدراسیون قایقرانی تدارک خوبی برای المپیکی‌هایش دیده است. هم هما حسینی و هم محسن شادی این را تایید می‌کنند. تنها قایقران مرد کاروان ایران در المپیک می‌گوید: «خوشبختانه مشکل خاصی در این مدت نداشتیم و همه چیز خوب و راضی‌کننده است. مسوولان با تمام قدرت برای موفقیت ما تلاش می‌کنند و ما هم تاکنون تمرینات خوبی را سپری کرده‌ایم.» هما حسینی هم می‌گوید: « همه زحمت می‌کشند، مخصوصا آقای دنیامالی، رئیس فدراسیون قایقرانی که من به شخصه شاهد زحمات ایشان هستم؛ همه اینها یعنی همکاری و فراهم کردن شرایط خوب برای نتیجه گرفتن.»

با این همه تلاش آیا می‌توان به موفقیت قایقرانان روئینگ کشورمان در المپیک امیدوار بود؟ «امیدوارم بتوانیم در اولین حضور قایقرانی ایران در بازی‌های المپیک‌ سربلند باشیم. روئینگ ایران در آسیا پیشرفت خوبی داشته و سال گذشته عنوان سومی قاره کهن را به دست آورد، اما در دنیا حریفان قدرتمندی چون آلمان و رومانی هستند، که عرصه را بر دیگران تنگ می‌کنند.» اینها حرف‌های محسن شادی است. هما حسینی هم با بیان این‌که همیشه با امید در مسابقات شرکت می‌کند، درباره رقابت‌های المپیک می‌گوید: « نتیجه برای خودم خیلی اهمیت دارد و هر وقت در پایان مسابقاتم به این نتیجه برسم که تمام تلاشم را انجام داده‌ام، دیگر از چیزی ناراحت نخواهم شد. در همین مسابقات انتخابی آسیا، من چهارم شدم، اما از نفر اول هم خوشحال‌تر بودم، چون این نهایت تلاشم بود. امیدوارم در المپیک هم بتوانم با تمام قدرتم شرکت کنم، تا حداقل بتوانم خودم را راضی نگه دارم.»

نکته جالب و البته مشترک درباره 2 قایقران المپیکی کشورمان این است که هیچ شناختی از حریفانشان ندارند. هر دو می‌گویند حریفانمان را نمی‌شناسیم، اما هما حسینی توضیح می‌دهد: «این‌که حریفانمان را بشناسیم خیلی اهمیت دارد، اما من اطلاع دقیقی از حریفانم ندارم و فقط می‌دانم که از آسیا 7 ورزشکار در روئینگ تک‌نفره شرکت می‌کنند. البته باید بگویم من تجربه خیلی کمی دارم و در مسابقات چین که سهمیه المپیک را گرفتم، در کل دومین مسابقه بین‌المللی بود که شرکت می‌کردم. به عبارتی من اصلا در مسابقات جهانی شرکت نکردم که بخواهم شناختی از حریفانم داشته باشم. تنها شناختم از رقبا به رکوردهایشان محدود می‌شود که آن هم زیاد قابل اطمینان نیست، چراکه در قایقرانی باد و موج تاثیر زیادی روی رکوردها می‌گذارد. البته نکته امیدوارکننده این است که مسوولان فدراسیون قایقرانی از همین حالا برای المپیک 2012 برنامه‌ریزی ‌کرده‌اند و فکر می‌کنم 4 سال دیگر با امیدواری بیشتری بتوانیم به دنبال نتایج دلخواهمان باشیم.»

محسن شادی هم مثل هما حسینی تجربه حضور در مسابقات جهانی را ندارد و تازه در رقابت‌های المپیک چهره رقبایش را رویت خواهد کرد. با این حال برای هر دو قهرمان قایقرانی روئینگ کشورمان در رقابت‌های المپیک آرزوی موفقیت می‌کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها