جام جم آنلاین - دولت عراق از هانس بلیکس، سربازرس تسلیحاتی سازمان ملل متحد، دعوت کرده است تا برای مذاکره با مقامات آن کشور در خصوص ادامه بازرسی ها عازم بغداد شود.
کد خبر: ۱۸۷۸۰
خبرگزاری عراق می گوید که دولت آن کشور در نامه ای به آقای بلیکس، از وی خواسته است در هفته دوم یا سوم ماه ژانویه به بغداد سفر کند.
قرار است سربازرس تسلیحاتی سازمان ملل تا قبل از خاتمه ماه ژانویه، گزارش هیات بازرسان تسلیحاتی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کند.
این گزارش حاوی اطلاعاتی خواهد بود که بازرسان طی انجام ماموریت خود در عراق به دست آورده اند.
کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل متحد، اعلام کرده است که سازمان ملل باید در انتظار تسلیم گزارش تسلیحاتی آن سازمان در عراق باشد و تا زمانی که این گزارش تسلیم شورای امنیت نشده است، مبنایی برای دست زدن به عملیات نظامی علیه عراق وجود ندارد.
روزنامه لس آنجلس تایمز چاپ آمریکا، از قول یکی از بازرسان تسلیحاتی، که نام وی افشا نشده، نوشته است که تاکنون مواد قابل استفاده در ساخت تسلیحات کشتار جمعی در عراق به دست نیامده است.
وی با تشبیه عملیات تجسس در عراق به یافتن گربه ای سیاه در اتاقی تاریک گفته است که در عراق، درها به روی بازرسان گشوده شده اما بدون داشتن اطلاعات لازم نمی توان چیزی یافت.
در همین خصوص یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش شده است که آن کشور اطلاعات مهمی را در اختیار بازرسان قرار داده اما آنان هنوز براساس این اطلاعات اقدامی نکرده اند.

هانس بلیکس : می شود به عراق حمله نکرد
کوفی عنان از همکاری عراق
با بازرسان تسلیحاتی ابراز رضایت کرد

عراق تاکید کرد فاقد سلاحهای کشتار جمعی است
گزارش رادیو فرانسه در جام جم آنلاین
شورای امنیت در انتظار گزارش بلیکس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها