جام‌جم آنلاین: میشل سلیمان، رئیس‌‌جمهور لبنان در پی تصمیم لندن برای قراردادن نام حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی ،این اقدام را اشتباه خواند. سلیمان در گفتگویی اختصاصی با هفته‌نامه فرانسوی اکسپرس گفت: نمی‌پذیرم حزبی که از سرزمین، آزادی و حق حاکمیت کشورش دفاع می‌کند، تروریست شناخته شود. وی افزود: نباید فراموش کنیم حزب‌الله حزبی سیاسی درلبنان است که مقاومت ملی یکی از شاخه‌های آن است. این مقاومت اقدام به آزاد‌سازی مناطق جنوبی لبنان کرد.
کد خبر: ۱۸۷۷۴۱

توصیه گورباچف به آمریکا

جام‌جم آنلاین:میخائیل گورباچوف، آخرین رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی به رئیس‌جمهوری آینده آمریکا توصیه کرد خط مشی سیاسی آمریکا را اصلاح کند.

به گزارش روزنامه روسی راسیسکایا گازیه‌تا، گورباچوف با نگارش مقاله‌ای خواستار فاصله گرفتن آمریکا از سیاست‌های سلطه‌جویانه شد.  او با تاکید بر این که حتی مشکلات اقتصادی آمریکا دیگر صرفا مشکلات داخلی محسوب نمی‌شود به رئیس‌جمهور بعدی آمریکا توصیه کرد مسوولیت‌پذیری بیشتری نشان دهد.

وعده سرکوب شبکه‌های ناپاک ترکیه‌

جام‌جم آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد دولت مصمم به حذف شبکه‌های غیرقانونی و مافیایی با خواست و اراده دولت و مردم ترکیه است.

به گزارش پایگاه خبری اینترنت خبر ترکیه، اردوغان گفت: دوران تحمیل خواسته‌ها به ملت ترکیه پایان یافته و مردم خواهان دستیابی به مطالبات خود از طریق دموکراسی هستند.  وی افزود: تلاش برخی محافل برای دور کردن مردم از صحنه سیاسی نتیجه نخواهد داد زیرا مردم در پای صندوق‌های رای جواب لازم را به آنان خواهند داد.

پیشنهاد عباس برای حل اختلافات‌

جام‌جم آنلاین: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به مقامات سوری پیشنهاد داده با تشکیل کمیته‌‌ای ملی ،گفتگوی فراگیر با گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش حماس پیگیری شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات، عباس در سفر اخیر خود به سوریه پیشنهاد داده بود تشکیل این کمیته‌ به شرطی که دو هدف را دنبال کند، قابل پیگیری است. او بنای دستگاه امنیتی با نظارت عربی و تشکیل دولتی تکنوکرات برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاستی و پارلمانی را به عنوان شروط تشکیل این کمیته عنوان کرده بود.

تعویق سفر ملک‌عبدالله به عراق‌

جام‌جم آنلاین: سفر ملک عبدالله،‌ شاه اردن به عراق که قرار بود روز گذشته صورت بگیرد به دلایل ویژه امنیتی‌لغو شده و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش خبر گزاری  فرانسه، در حالی که دولت عراق امید داشت ملک عبدالله اولین رهبر یک کشور عربی باشد که پس از سقوط صدام و اشغال عراق از بغداد دیدار کند اما این دیدار به تعویق افتاد.  مقامات اردنی هنوز موعد جدید این دیدار را اعلام نکرده‌اند اما ناصر جوده`، وزیر اطلاع رسانی اردن دیدار ملک عبدالله از عراق که نشانه حمایت دوی از روند آشتی ملی عراق است به زودی انجام می‌شود.

رابطه با اسرائیل ممنوع‌

جام‌جم آنلاین: احمد ابوالغیظ،‌ وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد اتحادیه مدیترانه‌ای که نیمه‌های ماه جاری میلادی رسمیت می‌یابد، چتر عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل نخواهد بود.

ابوالغیط در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام تصریح کرد: تشکیل اتحادیه‌مدیترانه‌ای چارچوب برقراری رابطه بین  اعراب با تل‌آویو نخواهد بود.

اظهارات ابوالغیط چند روز قبل از برگزاری اجلاس پاریس در 13 ژوئیه سال جاری بیان شده که کشورهای حوزه دریای مدیترانه و کشورهای عضو اتحادیه‌اروپایی در آن شرکت می‌کنند.

اعلام حضور سارکوزی در المپیک پکن‌

جام‌جم آنلاین: نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه المپیک پکن شرکت خواهد کرد به تحریم این مراسم آنچنان که پیشتر اعلام کرده بود، پایان داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،  دفتر رئیس جمهوری فرانسه دیروز اعلام کرد سارکوزی در مراسم افتتاحیه المپیک پکن که ماه آینده برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند. اعلام حضور رئیس‌جمهوری فرانسه در المپیک پکن در پی دیدار وی با هو جین‌تائو، همتای چینی وی در حاشیه نشست گروه 8 در هوکایدوی ژاپن صورت می‌گیرد.

موضع جدید گیتس‌

جام‌جم آنلاین: رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات‌متحده روز گذشته اعلام کرد در صورت پیشرفت امنیتی عراق نیروهای آمریکایی بیشتری از این کشور خارج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گیتس در واکنش به درخواست نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق برای تدوین جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها تحقق این خواسته را به شرایط امنیتی عراق منوط کرد.

او با تاکید براین که با افزایش توانایی نیروهای امنیتی عراق در آینده‌ای نزدیک نیروهای بیشتری از این کشور خارج می‌شوند حاضر به موضعگیری در قبال اظهارات اخیر مالکی نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها