رئیس ستاد دومین جشنواره ملی شیر اعلام کرد: به دلیل نبود یک سیاست صحیح و تصمیمات متناقض در دوره های گوناگون ، دوسوم ظرفیت های ایجاد شده در صنعت شیر کشور بدون استفاده مانده است .
کد خبر: ۱۸۷۷۳
به گزارش خبرنگار ما، مهندس علی اصغر جعفری خرمی افزود: این امر خود عاملی برای عدم رشد صنعت دامپروری شده است . وی با اشاره به این که ظرفیت فعال صنعت شیر 2/2 تا 5/2 میلیون تن در سال است ، گفت : ظرفیت ایجاد شده در این صنعت معادل 4میلیون تن است ؛ یعنی هم اکنون تنها از یک سوم ظرفیت ایجاد شده در این صنعت استفاده می کنیم . وی افزود: دوسوم شیر خام تولیدی کشور به شکل سنتی تولید و عرضه می شود که برای سلامت اقشار مختلف مردم زیان آور است . او تاکید کرد: کل ارزش شیر خام تولیدی کشور 1000میلیارد تومان در سال است که طبق اصلاحیه شورای اقتصاد تنها 100میلیارد تومان یارانه به پنیر و شیر پاستوریزه اختصاص می یابد. به گفته وی ، سازمان تجارت جهانی ، اختصاص 21درصد یارانه به فرآورده های غذایی را مجاز می داند و این در حالی است که در ایران تنها به اندازه یک دهم شیر خام تولیدی به فرآورده های شیری یارانه اختصاص می یابد. وی با توجه به اشتغالزا بودن صنعت شیر با ایجاد سالانه 150هزار فرصت شغلی در کشور گفت : با هدفمند کردن یارانه ها باید سرانه مصرف شیر در کشور از 85کیلوگرم در سال به 300کیلوگرم برسد.
چمنی : توزیع نامناسبت شیر یارانه ای
ربطی به صنایع شیر ندارد

همچنین در ادامه این جلسه ، چمنی ، سخنگوی سازمان صنایع شیر ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم توزیع متعادل و درست شیر یارانه ای اظهار کرد: نحوه توزیع شیر یارانه ای ربطی به این سازمان ندارد و وزارت بازرگانی و ستاد بسیج اقتصادی نحوه توزیع را مشخص می کنند. وی افزود: توان تولید شیر با توجه به افزایش جمعیت را داریم ، اما باید یارانه لازم از سوی شورای اقتصاد برای تحقق این امر اختصاص یابد. او در پایان از برپایی دومین جشنواره ملی شیر از 17تا 20دیماه در تهران خبر داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها