اولین جشنواره مونولوگ‌ها در اداره کل نمایش صدا برگزار می‌شود. ایجاد رقابت سازنده میان هنرمندان حوزه نمایش و انتقال تجربیات، مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.
کد خبر: ۱۸۷۶۳۳
مونولوگ‌ها یا تک‌گویی‌ها، فرازهای درخشان آثار جاویدان نمایشی جهان هستند و این مجردگویی‌ها همواره محک مناسبی برای ارزیابی توان بازیگران بوده‌اند. اداره کل نمایش صدا نیز به عنوان فراگیرترین و پر مخاطب‌ترین نهاد، در امور هنرهای نمایشی کشور با انگیزه شناخت توانایی هنرمندان حوزه نمایش و رادیو، اولین جشنواره مونولوگ‌ها را برگزار می‌کند.

بر همین اساس، هنرمندان حوزه نمایش و رادیو می‌توانند مونولوگ‌هایی از 15 نمایش معرفی شده توسط اداره کل نمایش صدا را  جهت شرکت در جشنواره انتخاب و اجرا کنند.  این نمایشنامه‌ها که همگی از آثار درخشان ادبیات نمایشی جهان بوده‌اند، عبارتند از ادیپ، مدآ، ترومته در زنجیر، هملت،  مرغ دریایی، دشمن مردم،  پدر، مردی برای تمام فصول، گوشه‌نشینان آلتونا، باغ‌وحش شیشه‌ای، خانه عروسک، ملودی شهر بارانی، آرش، کیوان و اسفندیار و مویه.

آخرین مهلت ارسال آثار 17 مرداد است و مراسم اختتامیه نیز روز یکشنبه 27 مرداد مصادف با میلاد حضرت ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها