مجموع فروش فیلم‌ها در چین در شش ماه نخست سال 2008 در مقایسه با موعد مشابه پارسال 55 درصد افزایش پیدا کرد و به 32/237 میلیون دلار رسید.اسکرین دیلی اعلام کرد کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند مجموع فروش فیلم‌ها در چین تا پایان سال به 09/538 میلیون دلار برسد. با وجود چند سانحه طبیعی در نیمسال اول 2008 نظیر توفان برفی در فوریه و زمین‌لرزه سیچوان در ماه مه که تحویل نسخه‌های فیلم را به تعویق انداخت و باعث تخریب سینماها شد، عملکرد کلی بازار تحت تاثیر قرار نگرفت.
کد خبر: ۱۸۷۵۷۱

تولیدات مشترک موفق از دلایل اصلی افزایش فروش در چین بوده است. درام "اجتماع" فنگ زیائوگنگ و "جنگ‌سالاران" پیتر چان که از دسامبر 2007 به نمایش درآمدند، در ژانویه 2008 نیز به عملکرد موفق خود ادامه دادند. دو تولید مشترک دیگر، فیلم افسانه‌ای علمی CJ7 ساخته استفن چو و "کنگ فو دانک" جی چو در فوریه درخشیدند و به ترتیب 23 و 15 میلیون دلار فروختند.

"یک ملکه و جنگجویان" با بازی کلی چن، لئون لای و دانی ین در ماه مارس با 27/6 میلیون دلار به سلطه تولیدات مشترک ادامه داد و ماه آوریل نیز دو فیلم "سه امپراتوری: احیاء اژدها" و "امپراتوری ممنوعه" با بازی جت لی و جکی چان به ترتیب 06/10 میلیون دلار و 19/27 میلیون دلار فروش داشتند.

در مقابل، بلاک‌باسترهای هالیوودی به خاطر قانون منع نمایش فیلم‌های خارجی از دسامبر تا فوریه مانند پارسال موفق نبودند. هر چند مقام‌های چینی اواسط فوریه با نمایش فیلم کودکانه "اسب آبی: افسانه اعماق" موافقت کردند، اما بلاک‌باسترهای مهم مانند "کتاب اسرار"، "10 هزار سال پیش از میلاد" و "قطب‌نما طلایی" تا اواسط مارس فرصت نمایش در این کشور را پیدا نکردند.

ممنوعیت نمایش فیلم‌های خارجی باعث شد از ژانویه تا مارس سهم فیلم‌های خارجی در بازار فروش تنها 30 درصد باشد. یکی دیگر از دلایل بالا رفتن میزان فروش فیلم‌ها افزایش تعداد سالن‌های سینما است. به علاوه تعداد سینماهای دیجیتال از 200 سینما در سال 2007 به 770 سینما تا مارس 2008 افزایش یافت.

تعداد بلیت‌های فروخته شده نیز با 55 درصد افزایش به 63 میلیون در فاصله ژانویه تا ژوئن رسید که به طور متوسط 10 میلیون بلیت در هر ماه بود.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها