طالب‌لو و 5 بازیکن دیگر به تیم ملی دعوت شدند

فهرست 30 نفره جدید برای تدارک بهتر

گروه ورزش: کادر فنی تیم ملی که البته این روزها فقط به علی‌دایی خلاصه می‌شود، حسابی سرش شلوغ است. برنامه‌ریزی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی، برگزاری 12 بازی دوستانه در حدود کمتر از 2 ماه(!)، اعلام یک فهرست برای اردوی تدارکاتی اسپانیا، اعلام فهرستی دیگر برای بازی‌های غرب آسیا و کلی مشغله فکری دیگر. این در شرایطی است که تیم‌های لیگ برتری، فصل آماده‌سازی را سپری می‌کنند، لژیونرها در تمرینات ابتدای فصل تیم‌هایشان حضور دارند و لیگ برتر هم از 8 27 روز دیگر شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۸۷۵۴۲

دیروز علی دایی به فاصله 3 روز از آن فهرستی که برای سفر به اسپانیا اعلام کرد، یک فهرست دیگر هم برای بازی‌های غرب آسیا نوشت تا مشخص شود در روز‌هایی که قحطی حریف تدارکاتی است، حسابی روی این بازی‌ها حساب کرده است.

نکته جالب فهرست 30 نفره سرمربی تیم ملی برای بازی‌های غرب آسیا، مشترک بودن 24 بازیکن آن با همان فهرستی است که قرار شده به اردوی 17 روزه اسپانیا و جمهوری چک بروند.

به عبارتی مهدی واعظی، فریدون زندی، رسول خطیبی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و علیرضا نیکبخت واحدی 7 بازیکنی هستند که در اردوی اروپا شرکت می‌‌کنند، اما برای بازی‌های غرب آسیا به تیم ملی دعوت نشده‌اند. در این میان 5 بازیکن لژیونر هستند، اما این‌که چرا واعظی و نیکبخت در اردو‌های اسپانیا و چک هستند و در غرب آسیا، نه؟! سوالی است که شاید فقط دایی توجیه آن را بداند.

سرمربی تیم ملی به جای این بازیکنان، 6 بازیکن جدید را به تیم‌ملی دعوت کرده که جالب‌ترین اسم در این میان وحید طالب‌لو است. دایی که 2 روز پیش در گفتگو با رسانه‌ها در توجیه دعوت نکردن طالب‌لو به تیم ملی گفته بود؛ «مگر پنالتی‌ گرفتن هم شد، دروازه‌بانی!» معلوم نیست در این 48 ساعت چه اتفاقاتی برایش افتاد که حاضر شد حداقل برای بازی‌های غرب آسیا طالب‌لو را در فهرست نهایی‌اش جایگزین واعظی کند.

حسین ابراهیمی (پگاه)، میلاد زنیدپور (سایپا)، احمد آل‌نعمه و علی حمودی (فولاد) و سیدجلال رافخائی (ملوان) در کنار وحید طالب‌لو تازه‌واردان فهرست تیم ملی برای بازی‌های غرب آسیا هستند.

علاوه بر این نفرات، این 24 بازیکن هم پس از بازگشت از اردوی اسپانیا و جمهوری چک باید برای بازی‌های غرب آسیا در اردوی تیم ملی بمانند؛ سید‌مهدی رحمتی، ابراهیم میرزاپور، رحمان احمدی، حسین کعبی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، مجتبی شیری، محسن بنگر، محمد نصرتی، مجید غلام‌نژاد، ستار زارع، ابراهیم صادقی، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری، احسان حا‌ج‌صفی، میلاد میداوودی، غلامرضا رضایی، محسن خلیلی، کیانوش رحمتی، محمد پروین، حسین کاظمی، بهمن طهماسبی، محمد نوری و وحید امرایی.

12 بازی تدارکاتی برای 2 ماه‌

تیم ملی تا پیش از بازی 16 شهریور با عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی، 12 بازی تدارکاتی برگزار می‌کند.
از این تعداد، فقط 7‌ تای آن بازی‌‌های رسمی به شمار می‌رود و باز از این 7 بازی هم 3 یا 4 تای آن به دل می‌نشیند. از این تعداد هم البته شاید فقط در یکی‌ از آنها تیم ملی بدرستی محک بخورد؛ بازی با قهرمان جام ملت‌های آفریقا.

بازی ایران و مصر که طبق برنامه روز 31 مرداد در دبی برگزار می‌شود، بهترین بازی تدارکاتی تیم ملی تا قبل از بازی با عربستان به شمار می‌رود؛ تنها دیداری که حریف چه به لحاظ کیفیت بازی و چه از نظر رنکینگ فیفا در رد‌ه‌ای بالاتر از تیم ملی قرار دارد. البته در برنامه اعلام شده کمیته‌ تیم‌های ملی، بازی با تیم‌های بحرین و قطر هم دیده می‌شود که به لحاظ حضور دو تیم در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در آسیا و نزدیکی شکل بازی آنها به عربستان و امارات (حریفان ایران) جزو دیدار‌های تدارکاتی خوب به شمار می‌روند.

در برنامه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی، بازی با 5 تیم باشگاهی و همین طور بازی با تیم ملی فلسطین که در مکان صد و هفتاد و سوم رنکینگ فیفا قرار دارد، هم دیده می‌شود. خودتان برنامه بازی‌های تیم ملی تا قبل از شروع مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2010 را مرور کنید:

20 تا 30 تیر ماه 87، اردوی تدارکاتی ماربلا اسپانیا

ایران - ماربلا، 22 تیر

ایران - مالاگا، 26 تیر

ایران - چارلتون، 30 تیر

اول تا هفتم مرداد ماه 87، اردوی تدارکاتی پراگ چک‌

ایران - بوهمیاپراگ (قهرمان دسته اول چک)، 3 مرداد

ایران - اسلاویاپراگ (قهرمان لیگ برتر چک)، 6 مرداد

ایران - کنیا، 11 مرداد، ورزشگاه آزادی‌

ایران - فلسطین، 17 مرداد، ورزشگاه آزادی‌

ایران - قطر، 21 مرداد 87، ورزشگاه آزادی‌

نیمه‌نهایی رقابت‌‌های غرب آسیا، 23 مرداد، ورزشگاه آزادی‌

فینال رقابت‌‌های غرب آسیا، 25 مرداد، ورزشگاه آزادی‌

ایران - مصر، 30 مرداد، دبی‌

ایران - بحرین، 5 شهریور، ورزشگاه آزادی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها