ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد

رژیم صهیونیستی مسوول ربودن دیپلمات‌های ایرانی است‌

گروه سیاسی: نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل این سازمان، خواستار فشار جدی نهادهای جهانی به رژیم صهیونیستی برای آزادی دیپلمات‌های ایرانی دربند این رژیم شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد خزائی در بیست و ششمین سالگرد ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی در لبنان در نامه‌ای با تشریح شرایط ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی در پنجم جولای سال 1982، افزود: متاسفانه سازمان ملل هیچ‌گونه اقدام موثر و عملی برای آزادی این دیپلمات‌ها انجام نداده است.
کد خبر: ۱۸۷۴۷۷

خزائی در این نامه گفت: طبق شواهد بی‌شمار موجود، این افراد پس از بازداشت به دست نیروهای فالانژ که تحت فرماندهی و کنترل مستقیم رژیم صهیونیستی عمل می‌کردند، بلافاصله تحویل این رژیم شدند.

خزائی در نامه خود با تاکید بر این که دولت جمهوری اسلامی ایران مسوولیت ربودن این افراد را متوجه رژیم اسرائیل می‌داند، افزوده است: تاکنون هیچ دلیل مستندی دال بر احتمال شهادت این افراد وجود نداشته است، بلکه بعکس شواهد متعددی از جمله اظهارات عده‌ای از زندانیان آزاد شده از زندان‌های رژیم اسرائیل یا کسانی که از زندان‌های مزبور بازدید کرده‌اند دلالت بر آن دارد که دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی کماکان در قید حیات بوده‌اند و در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می‌برند.

دستور رئیس‌جمهور لبنان برای پیگیری سرنوشت دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی‌

همزمان رئیس‌جمهور لبنان در دیدار اعضای خانواده‌های دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی گفت که دستور لازم را برای پیگیری این موضوع به دستگاه‌های ذی‌ربط در لبنان صادر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها