گروه سیاسی: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: لایحه نظام جامع انتخابات حداکثر تا یک ماه و نیم آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا افشار که صبح دیروز در مجلس حضور یافته بود، افزود: در جلسه‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره قانون انتخابات، پیشنهاد اصلاح بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس مطرح شد.
کد خبر: ۱۸۷۴۷۶
وی گفت: دولت پیش از انتخابات دوره هشتم مجلس پیشنهادی برای برگرداندن سن رای‌دهندگان از 18 سال به 16 سال داده بود و از آنجا که دوفوریت این قانون در مجلس رای نیاورد، به صورت عادی در دستور کار قرار گرفت که دیروز (سه‌شنبه)‌ نوبت بررسی این لایحه بود.

معاون سیاسی وزیر کشور در توضیح موارد دیگری که در این جلسه مطرح شد، گفت: بحث سطح تحصیلات کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری نیز از مواردی است که این روزها به آن پرداخته شده و در قانون به آن اشار‌‌ه‌ای نشده است.

افشار افزود: این مساله مورد اعتراض نمایندگان بود و ما نیز این اشکال و اعتراض را وارد می‌دانیم؛ وقتی نمایندگان مجلس باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد را داشته باشند، رئیس‌جمهور نیز قطعا نمی‌تواند تحصیلاتی کمتر از آن داشته باشد.

وی ادامه داد: سوابق و سنوات اجرایی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز می‌تواند به عنوان مدرک در نظر گرفته شود، این پیشنهاد وجود دارد و در این موارد پیشنهاد‌های دیگری نیز می‌تواند داده شود که بررسی می‌شود.

افشار با بیان این که نظر ما این است که این موارد تک‌تک بررسی نشود، افزود: از نمایندگان خواسته شد همه این موارد را یکجا در قالب لایحه‌ جامع نظام انتخابات به مجلس ارائه کنیم که در مجموع لوایح اصلاحی قانون انتخابات تا ارائه لایحه جامع مسکوت می‌ماند و این به معنای پس گرفتن لایحه نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها