در صورت حمایت بهینه از این صنعت - صنعتی که در حال گذار است - تا چه اندازه این صنعت می تواند بازار جهانی داشته باشد؛
باید روی این مساله خیلی کار شود؛ چون رقابت در این عرصه آنقدر فشرده است که شاید رقبا به همین سادگی میدان را خالی نکنند. ما باید حوصله داشته باشیم ، خوش قول باشیم . کیفیت خوب ارائه بدهیم و به تعهداتمان به موقع عمل کنیم و با قیمتهای بین المللی رقابت کنیم و بتوانیم ارزان بسازیم.
با امکانات موجود می توانیم به فاکتورهایی که گفتید، عمل کنیم؛
الان خیلی از این فاکتورها را نداریم ، یعنی نمی توانیم خوش قول باشیم ؛ چون نیروی انسانی کافی نداریم . نمی توانیم ارزان بسازیم ؛ چون سیستم های تولیدمان کارآمد و مدرن نیست . نمی توانیم با کیفیت و قیمت انیمیشن های امریکایی ، اروپایی و ژاپنی رقابت کنیم . باز به همان علت هایی که گفتم . این به معنای هیچ نیست . به معنای این است که ما در اواسط راه هستیم . این برای ما خیلی با ارزش است . ما باید بدانیم در 5سال گذشته کجا بودیم و الان کجا هستیم . اگر ما رشد خوبی داشتیم پس امیدواری هست . من صراحتا می گویم که ما این رشد را داشتم . منتها تا آن نهایت هنوز راه زیادی مانده است . حوصله می خواهد و باید نیروی جوان بیاید و کار کند. با این حال ما کار بازاریابی و صادرات را شروع کرده ایم . خوشبختانه در حال حاضر مجموعه انیمیشن داستان پیامبران به ترکیه صادر شده است و از شبکه ویدیویی آن کشور در حال پخش است.
به عنوان یک مخاطب فکر می کنم نیمی از جذابیت تصویر انیمیشن به دلیل صدای شخصیت های انیمیشن بود. در حال حاضر در برنامه های تلویزیونی صداسازی با دقت و وسواس انجام نمی شود، چرا؛
جواب را باید مدیران دوبلاژ ما بدهند که چرا این نقیصه هست و از کجا ناشی می شود. من حرف شما را قبول می کنم . شاید این مورد چندان جا نیفتاده و صداها شباهت زیادی به هم دارند. باز اگر این مورد را با یک کشور خارجی مقایسه کنید، می بینید که بزرگترین هنرپیشه های آنان ، گوینده فیلمهای انیمیشن هستند و دستمزدهای هنگفتی هم می گیرند. در کشور ما روی این موضوع خیلی کار نشده است .
شما در کار جدیدتان از صدای بازیگران استفاده خواهید کرد؛
اگر نتوانیم از بازیگران شناخته شده استفاده کنیم از بهترین دوبلورها استفاده خواهیم کرد.
سینمای ما، سینمای بحرانی است و انیمیشن هم جزیی از سینمای ماست.شما آینده این نوع از سینما را چگونه ارزیابی می کنید؛
آینده سینمای زنده بحرانی است . اگر چه امیدوارم این بحران از میان برود. درباره انیمیشن هم باید بگویم که ما داریم گامهای اول را برمی داریم . بزرگترین اتفاقی که در این حیطه افتاده ، این است که بیننده ایرانی با این نوع سینما آشتی کرده است . چرا که مدام می گفتند انیمیشن ایرانی فرم ندارد و حرکتها طبیعی نیست که البته حق هم داشتند. در حال حاضر کمی از آن نقایص کاسته شده است . سینمای انیمیشن ما در حال رشد است و ما باید این حرکت را تقویت کنیم .