با وجود اعلام برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ؛

برگزاری انتخابات منوط به مجوز وزارت کشور است

حسین طلا معاون استاندار و فرماندار تهران اعلام کرد؛ برگزاری انتخابات برای تشکیل دور سوم فعالیت انجمن معتمدین (شورایاری‌های) محلات شهر تهران، منوط به اخذ مجوزاز وزارت کشور است.
کد خبر: ۱۸۶۷۰۶

به گزارش ایسنا  ، فرماندار تهران گفت: برگزاری انتخابات امری حاکمیتی است و بر طبق قانون از وظایف مجموعه وزارت کشور است.

وی با تاکید بر این نکته که به موجب بند هفت ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب 1375 و اطلاعات بعدی آن، اقدام به تشکیل انجمن‌ها و مواردی از این قبیل، موکول به اخذ مجوز و موافقت قبلی از دستگاه‌های ذیربط شده است، افزود: از آنجایی که برگزاری انتخابات و مراجعه به آرای عمومی و همچنین صدور مجوز تاسیس سازمان‌های مردم نهاد از جمله وظایف ذاتی و اختصاصی وزارت کشور است؛ بنابراین برای عملیاتی شدن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، باید مجوز و موافقت‌های لازم از وزارت کشور اخذ شود.

فرماندار تهران به رای صادره توسط هیات مرکزی حل اختلاف در مورد تشکیل دور دوم اشاره کرد و گفت: هیات مرکزی حل اختلاف نیز بر اخذ مجوز برای برگزاری انتخابات شورایاری توسط شورای شهر تهران تاکید کرده است. در عین حال، هیات مرکزی رسیدگی به شکایات و تخلفات شوراهای اسلامی دغدغه‌های شورای شهر تهران به منظور ارتباط بیشتر با شهروندان را به رسمیت شناخته و مقرر کرده، وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها، چارچوب و ساز وکار قانونی ارتباط ملموس اعضای شورای شهر تهران با شهروندان را تعیین و به تصویب مراجع ذیربط برسانند.

وی اظهار امیدواری کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم توسط شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه، فرماندار تهران آمادگی دارد، اقدامات لازم را در راستای برگزاری این انتخابات انجام دهد.

گفتنی است، اعضای شورای شهر تهران در جلسه یکصد و یازدهم خود که هفته گذشته به صورت علنی برگزار شد، با پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران، مبنی بر لزوم اخذ مجوز از سوی شورای شهر تهران، برای برگزاری سومین دوره انتخابات شورایاری‌ها، زمان برگزاری این انتخابات را شهریور ماه امسال اعلام و از فرمانداری نیز درخواست کرده بودند که در این راستا با شورای شهر تهران تعامل داشته باشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها