توقع وزارت بهداشت از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حرکت مستند و علمی و کمک فکری در جهت اصلاح نظام سلامت با تفکر عمیق و برنامه‌ریزی جدی است.
کد خبر: ۱۸۶۶۳۴
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر لنکرانی در نشست مشترک با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک این مسئولیت خطیر به اعضا و رئیس این کمیسیون با اشاره به مسئولیتهایی که قبلا تعدادی از اعضای این کمیسیون در حوزه سلامت کشور داشته‌اند، ایشان را در شناسایی وضع موجود و همزبانی برای اصلاح نظام سلامت و تخصصی‌تر عمل کردن در این حوزه توانمند دانست.

وی با انتقاد از افزایش سهم مردم از پرداخت هزینه‌های درمانی گفت: علی‌رغم این‌که سهم مردم از این پرداخت‌ها در بیمارستان‌های دولتی کمتر از تکلیف در نظر گرفته شده در برنامه چهارم، حدود 22 درصد است، اما با 10 برابر شدن ناگهانی تعرفه‌های بخش خصوصی در ابتدای سال 1384 و افزایش سهم مردم از پرداخت هزینه‌های درمانی، شوک ناگهانی به نظام سلامت کشور وارد و باعث افزایش سهم مردم از پرداخت هزینه درمانی شد.

دکتر لنکرانی راه‌حل این مشکلات را تقویت و اجرای کامل سیستم ارجاع و پزشک خانواده دانست و توقعات این وزارتخانه از کمیسیون بهداشت مجلس را حرکت مستند و علمی و کمک فکری کمیسیون در جهت اصلاح نظام سلامت با تفکر عمیق، برنامه‌ریزی جدی و اساسی ذکر کرد و گفت: رعایت حقوق بیماران، ‌هدف اصلی ماست و باید در تصمیم‌گیری‌ها محور اصلی باشد. ما، در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که اطلاعات کافی بر اساس منابع علمی و پژوهشی از چالش‌های موجود داریم.

همچنین مدل بیمه روستایی و پزشک خانواده هم که مدل سلامت محور است را تجربه کردیم. لذا زمینه برای اصلاح نظام سلامت فراهم است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها