گروه فرهنگ و هنر: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای کاهش ارتفاع غیر مجاز کتابخانه بلوار بسیج که بزرگ‌ترین مانع جهانی شدن بافت قدیمی یزد به شمار می‌رفت، با سازمان مسکن و شهرسازی به توافق رسید. فریبرز دولت‌آبادی، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگو با میراث خبر از توافق این سازمان با مجریان ساخت کتابخانه بلوار بسیج (بافت تاریخی) برای کاهش ارتفاع غیر مجاز این کتابخانه و رفع مانع جهانی شدن این بافت بکر خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۵۵۴
کارشناسان معتقدند  با کاهش ارتفاع غیر مجاز کتابخانه، خیال یزد برای جهانی شدن در 2 سال دیگر راحت می‌شود.ساخت کتابخانه بلوار بسیج 6 سال با شکستن حریم بافت تاریخی یزد شروع شده بود  که به دلیل اعتراض سازمان میراث فرهنگی و افکارعمومی ساخت آن متوقف شد.

به گفته دولت‌آبادی، بتازگی در جلسه‌ای با حضور استاندار یزد و معاون عمرانی وی، ابوالفضل موسوی معاون وزیر مسکن و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، رئیس سازمان میراث فرهنگی استان، نمایندگان مشاور طرح ساخت کتابخانه مرکزی یزد و تنی چند از استادان دانشکده معماری این شهر، تصمیم گرفته شد ارتفاع غیر مجاز این بنا کاهش یابد.

همچنین در این جلسه مدیریت طراحی مجدد و نظارت بر ساخت آن به عهده سازمان میراث فرهنگی گذاشته شد.به گفته دولت‌آبادی، در این جلسه تصمیم بر این شد که بافت اطراف کتابخانه مرکزی یزد با همکاری استانداری، شهرداری، مسکن و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی ساماندهی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها