در تازه ترین گزارش بانک جهانی؛

رشد اقتصادی ایران کاهش می یابد

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی ایران در سال جاری به 5.5 درصد کاهش یابد. بانک جهانی معتقد است که تداوم روند نزولی رشد اقتصادی ایران طی سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت، به طوری که برای سال 2009 رشد اقتصادی پنج درصدی و برای سال 2010 رشد اقتصادی برابر با 4.5 درصد برای ایران پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۱۸۶۴۵۲

به گزارش ایسنا ، بانک جهانی در گزارش جدید خود موسوم به «دورنماها و تحولات اقتصادی» نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال گذشته را 7.6 درصد برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص در سال جاری به 5.5 درصد کاهش می‌ِ‌یابد.

این در حالی است که واحد اطلاعات اکونومیست در گزارشی در خصوص اقتصاد ایران نوشت که به دلیل افزایش بهای نفت رشد اقتصادی ایران طی سال‌های آینده به رغم کاهش همچنان قوی خواهد بود.

اکونومیست در گزارش ماه می 2008 خود عنوان کرد که درآمدهای نفتی خوب به دولت اجازه خواهد داد تا به توسعه سیاست‌های مالی خود ادامه دهد که این امر به تداوم سطوح بالای مصرف و سرمایه‌گذاری منجر خواهد شد. انتظار می‌رود که رشد اقتصادی ایران که در سال گذشته 6.2 درصد بود طی سال جاری به 6.5 درصد برسد.

به نوشته این واحد، طی سال 88 رشد اقتصادی ایران برابر با شش درصد خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که در سال 89 کاهش صادرات کاهش رشد تولید ناخالص داخلی واقعی به 5.6 درصد را در پی داشته باشد.

اکونومیست پیش‌بینی کرده است که در سال 1390 نیز اقتصاد ایران شاهد رشد 5.6 درصدی باشد که این رشد طی سال پس از آن به 5.8 درصد افزایش خواهد یافت. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها