با برگزاری دومین جشنواره

عطر گل محمدی در دامنه‌های سهند پیچید

دومین جشنواره گل محمدی دامنه‌های سهند با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان شرقی و فرمانداری شهرستان اسکو در روستای گنبرف اسکوک برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۶۱۷۶

ایوب ایرانی‌فام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: دامنه‌های سهند به لحاظ آب و هوایی، بهترین و مناسب‌ترین محل برای کشت و پرورش گل محمدی است.

وی افزود: برای ترویج این گل در دامنه‌های سهند، جهاد کشاورزی استان به کمک مراکز تحقیقاتی تلاش می‌کند تا بهترین و پربارترین گونه‌ها را برای کشت در دامنه‌های سهند انتخاب نماید.

ایرانی‌فام، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی با نحوه فرآوری و تولید گل محمدی، تجلیل از تولیدکنندگان و بازاریابی این محصول برای احداث واحد‌های صنعتی فرآوری گل محمدی در رابطه با استحصال اسانس و گلاب‌گیری و صادرات عنوان کرد.

وی سطح زیرکشت گل محمدی در استان را 780 هکتار بارور و 32 هکتار نهال ذکر کرد و افزود: بعد از استان‌های فارس،کرمان و اصفهان، بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی را در کشور داریم که تاکنون مجوز 34 واحد فرآوری صنایع تبدیلی و تکمیلی به گل محمدی و عرقیات گیاهی صادر شده و 2 واحد آن در شهرستان‌های تبریز و ملکان با ظرفیت 300 تن در سال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

تبریز ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها