گروه سلامت: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، بر استفاده برخی بیماران و کودکانی که تغذیه مناسب ندارند، از مکمل‌های غذایی، تاکید کرد. دکتر ایرج خسرونیا با اظهار تاسف از این که بسیاری از مکمل‌های غذایی با استفاده از تبلیغات ماهواره‌ای وارد کشور می‌شود، به مهر گفت: مصرف این قبیل مکمل‌ها برای همگان ضرورتی ندارد.
کد خبر: ۱۸۵۱۳۰
وی با اشاره به هزینه زیادی که از ناحیه واردات مکمل‌های غذایی متوجه کشور می‌شود، افزود: تنها برخی از بیماران و زنانی که به سن یائسگی می‌رسند و همچنین کودکانی که تغذیه مناسبی ندارند، می‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کنند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تصریح کرد: در بسیاری از مواقع تبلیغات باعث می‌شود افرادی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند، این قبیل مکمل‌ها را از سوپرمارکت‌ها تهیه و به عنوان سوغات وارد کشور ‌کنند.

خسرونیا با اشاره به این که افراد به 2 دسته تقسیم می‌شوند، افزود: افرادی هستند که مشکلی در خوردن انواع خوراکی‌ها نداشته و لازم نیست از این مکمل‌ها استفاده کنند، اما افرادی که تغذیه نامطلوب دارند، می‌توانند از مکمل‌های غذایی برای رفع کمبود نیازهای بدن استفاده کنند.  وی نسبت به بروز عارضه ناشی از مصرف بی‌رویه مکمل‌های غذایی هشدار داد و گفت: هر چیزی که زیاد مصرف شود، عارضه دارد و مکمل‌ها نیز استثنا نیستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها