شرکت شارپ قصد دارد از سال آینده میلادی اولین نسل از مونیتورهای 3بعدی را در نوت بوک ارائه دهد. ویژگی برتر این مونیتورها نیاز نداشتن به شیشه ها و برنامه مخصوص برای دریافت تصاویر گرافیکی سه بعدی است که آن را ممتاز می سازد.
کد خبر: ۱۸۴۸۷

 به عنوان مثال بدن و گلوله ها در بازی کواک در تمامی قسمتهای صفحه مونیتور به پرواز درآمده و تصویر را کاملا زنده می کند.

گریگ ناکاگا وایدر شارپ در امریکا ضمن بیان این مطلب می گوید: این مونیتورها با هدف جذب بازار 3بعدی در نوت بوکها تعبیه شده است و جنرال موتورز به عنوان پیشنهاد دهنده خواستار استفاده از این فناوری شارپ شده است .

شرکت های پزشکی و موسسات بیمارستانی از جمله علاقه مندان به داشتن مونیتورها در محیطهای کاری خود شده اند ، ناکاگاوا می گوید: طبق برنامه ریزی های انجام شده مدل نهایی آن در اواخر سال آینده میلادی به بازار می آید.

 3بعدی کردن تصاویر جزو ایده های اصلی بشر قرن 20و 21است و شرکتهای بسیاری سعی کرده اند به وسیله نرم افزار و یا ترکیب با سخت افزار از این دنیای زیبای گرافیکی استفاده کنند؛ اما دنیای وب همچنان 2بعدی مانده است و حرکتش به سوی 3بعدی کند است.

هنوز بسیاری از مردم فکر می کنند شیشه های نازک کاغذی با لنزهای آبی و قرمز با تابش های لیزری در فیلم جنگ ستارگان 3بعدی است جدای از این طرز تفکر به گفته رودها الکساندر تحلیل گر در موسسه www.stanfordresources.com این فناوری مراحل طفولیت خود را سپری می کند که علاقه اصلی آن بازار بزرگ بازی های رایانه ای و بازیهای ویدیویی است و تنها برخی موسسات پزشکی خواستار آن بوده اند.

گفته می شود دنیای رایانه در 2003 به طرز عجیبی با دنیای تصاویر 3بعدی گره بخورد و شاهد محصولات جدیدتری از آن باشیم. بازی های رایانه ای جدیدی در سال آینده میلادی خواهد آمد و شرکت های بزرگی مثل توشیبا، سونی ، المپیوس و کداک و مایکروسافت بدین سو گام های بزرگی را برداشته اند.

گفته می شود مونیتور جدید شارپ به ساندویچ TFT تشبیه شده است. مونیتور مذکور 2پانل جدا از هم دارد که با یک مانع مجازی اختلاف رویت با محل دید را از هم متفاوت می کند و تصویر دریافتی را 3بعدی نشان می دهد بنابراین پیکسل های ارسالی از 2نقطه جدا ساطع می شوند و هر چشمی این اختلاف را با کمی دقت متوجه می شود و در پایان ، مغز سیگنال ها را فرمولسازی کرده و تصویر به صورت آنچه که ما 3بعدی می خوانیم ، دیده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها