اساسنامه صندوق مهر امام رضا (ع)، دولت را موظف می کند تا نسبت به گشایش حساب اندوخته ازدواج جوانان و واریز سهم خود در آن برای هر یک از متولدین کشور اقدام کند.
کد خبر: ۱۸۴۵۷۵
به گزارش خبرگزاری برنا، این اساسنامه در پی تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان در مجلس شورای اسلامی با هدف ایجاد صندوقی برای بهبود اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان تهیه و برای تصویب به هیات دولت ارائه شده است.

در این اساسنامه ،دولت موظف به افتتاح حساب و واریز سهم خود برای هر یک از متولدین است و همه  ایرانیان واجد الشرایط نیز باید هر ماه سه درصد حداقل حقوق و دستمزد کارگری مصوب دولت در آن سال را به حساب مزبور واریز کنند.

بنا بر این گزارش، سهم دولت حداقل تا سی سالگی واریز خواهد شد و چنانچه فردی زودتر از 25 سالگی ازدواج کند، مابقی سهم دولت تا 30 سال به وی پرداخت خواهد شد.

اساسنامه مقرر می کند: هر فرد مجرد ایرانی زیر 25 سال می تواند حسابی انفرادی با نام، تحت عنوان حساب اندوخته ازدواج افتتاح کند. نرخ سود این حساب با توجه به مبلغ و مدت سپرده گذاری و بر اساس نرخی که در نظام پولی و بانکی کشور توسط بانک مرکزی تعیین و به تصویب مراجع رسیده، محاسبه خواهد شد.

در اساسنامه صندوق اندوخته ازدواج جوانان با اشاره به اینکه عملیات این صندوق رفاهی و تامین اجتماعی جوانان است، پیش بینی شده است که این صندوق زیر نظر وزارت رفاه و تامین اجتماعی تشکیل می شود و دبیری آن به عهده این وزارت خانه خواهد بود. 

اخذ، نگهداری و به کار گیری سپرده اعضا، جذب کمک های دولت، موسسات، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی، پرداخت وام ودیعه مسکن به اعضای واجد شرایط، پرداخت کمک هزینه زندگی به صورت قرض الحسنه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متاهل از جمله موارد پیش بینی شده در موضوع کار صندوق اندوخته ازدواج جوانان است که برای اصلاح و اعمال در صندوق مهر امام رضا(ع)، ارائه شده است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها