گروه اقتصاد: وزیر اقتصاد ونزوئلا گفت: در آخرین نشستی که بین مسوولان ایران و ونزوئلا انجام شد این دو کشور موافقت خود را برای تاسیس یک بانک مشترک اعلام کردند. به گزارش ایسنا،‌ هایمن ال‌ترودی گفت:‌ هدف این کار کمک به توسعه‌ کشورهاست که بر سر این موضوع توافق شد، در جهت گسترده کردن قلمرو کمک به کشورهای در حال توسعه اقداماتی انجام گیرد که خوشبختانه تاکنون توافق شد جلسه بعدی در ونزوئلا برگزار شود.
کد خبر: ۱۸۲۷۱۶
وی در ادامه به بیست و نهمین اجلاس شورای وزیران و 123 جلسه‌ هیات عامل صندوق اوپک برای توسعه‌ بین‌المللی در اصفهان اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم به اهدافی که داشتیم در این اجلاس دست یافته‌ایم.

وزیر اقتصاد ونزوئلا تصریح کرد:‌ کشورهای جنوب علاقه مند به حس آزادی خود هستند، اما در عین حال دوست دارند اتحادیه‌ای تشکیل دهند که برای دستیابی به این ایده، همه کشورها باید تلاش کنند.

ترودی در تشریح جایگاه ایران در صندوق اوپک گفت:‌ ایران حمایت فوق العاده‌ای را از افید(صندوق اوپک برای توسعه بین‌المللی) به عمل آورده است و نقش مهمی‌ در این صندوق ایفا می‌کند.

وزیر اقتصاد ونزوئلا در زمینه همکاری‌های ایران و ونزوئلا به عقد بیش از120 تفاهم نامه همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت:‌ مناسبات این کشور ونزوئلا و ایران روز به روز در حال گسترش است که در آخرین نشستی که بین مسوولان این کشورها انجام شد، دو طرف موافقت خود را با تاسیس یک بانک مشترک اعلام کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها