گروه سلامت: نتایج یک تحقیق نشان داد: پس از بلوغ، سطح تری‌گلیسیرید خون پسران افزایش و میزان کلسترول خوب بدنشان کاهش می‌یابد، درحالی که در مورد دختران عکس این مورد صادق است. طی مطالعاتی که بر روی 507 دانش‌آموز انجام شد، مشخص گردید؛ مردان بعد از 19 سالگی، نسبت به انسولین مقاومت نشان می‌دهند و این در حالی است که مقاومت در برابر انسولین، موجب ایجاد دیابت نوع 2 می‌شود و این بیماری نیز یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد خطر بیماری‌های قلبی است.
کد خبر: ۱۸۱۴۵۶
یافته‌های منتشره بیانگر آن هستند که زنان قبل از یائسگی نسبت به ابتلا به بیماری قلبی ایمن هستند اما آنچه اخیرا به اثبات رسیده آن است که این تفاوت‌های مربوط به جنسیت، بسیار زودتر یعنی بعد از اتمام بلوغ پدید می‌آید.

دکتر آنتونیت مورن، محقق ارشد دانشگاه مینه‌سوتا در بیمارستان کودکان مینیاپولیس با بیان این‌که ما تا حدی از این واقعه متعجب بودیم،گفت: در حقیقت این موضوع زمانی پدید می‌آید که پسران لاغرتر و دختران چاق‌تر می‌شوند. در روند عادی رشد، انتظار می‌رود که پسران پس از بلوغ، بافت عضلانی بیشتری جذب کنند و چربی بیشتری از دست بدهند. در صورتی که این روند در دختران برعکس است.

دکتر مورن به دلیل بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در پسران و کاهش این خطر در دختران، با بیان این که وجود عاملی بر چربی بدن این احتمال را افزایش می‌دهد، تفاوت‌های هورمونی را عامل دیگر این مساله دانست. البته همه اینها اهمیت داشتن بدن سالم و وزن متناسب طی دوران نوجوانی را بی‌اثر نمی‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها