معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ بخشنامه ای، کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها، موسسات و شرکت‌های دولتی و استانداری های کشور را ملزم به تامین حداقل صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب و برق و انرژی زیر نظر یکی از مدیران ارشد به عنوان مسئول مدیریت بهینه مصرف کرد.
کد خبر: ۱۸۱۳۶۹

به گزارش مهر، در بخشنامه 13 بندی معاون اول رئیس جمهور با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر صرفه جویی در مصرف آب و برق و انرژی و به منظور اجرایی کردن مصوبه ستاد خشکسالی کشور، کلیه وزارتخانه ها، سازمانها،نهادها، موسسات و شرکت‌های دولتی و استانداری های سراسر کشور ملزم شده اند به منظور تامین حداقل صرفه جویی 10 درصدی هر دستگاه، یکی از مدیران ارشد خود را به عنوان مسئول مدیریت بهینه مصرف تعیین کنند.

براساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، تمامی دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به بهره‌برداری از حداکثر میزان روشنایی طبیعی روز در محیط اداری و نیز استفاده از روشنایی در اطاق کار اقدام نموده و ضمن عدم بهره گیری از لامپ‌های پر مصرف و التهابی (بیش از چهل وات) از سیستم‌های پربازده روشنایی نظیر لامپ‌های کم مصرف LED استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور با توجه به لزوم تنظیم درجه حرارت مناسب در ساعات اداری (26درجه)، دستگاههای اجرایی را موظف کرد علاوه بر استفاده از سیستم‌های برودتی، پس از پایان ساعت کار اداری نسبت به خاموش کردن رایانه ها، سیستم‌های سرمایشی، آب سردکن ها، روشنایی ساختمان ها و معابر و محوطه‌های مربوط اقدام نمایند.

در این بخشنامه وزارت راه و ترابری نیز مکلف شده است با هماهنگی وزارت نیرو نسبت به طراحی و اجرای روشنایی‌های جدید (با مصرف حداقل) در جاده‌ها و بزرگراه‌های بین شهری اقدام کند و وزارت بازرگانی نیز موظف شده است تدابیر لازم را برای صرفه جویی و ممنوعیت استفاده از لامپ‌های پرمصرف التهابی و مدادی در واحدهای صنفی، تجاری، عمومی و خدماتی به عمل آورد.

بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور کلیه دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به نصب و بهره‌گیری از تجهیزات مجهز به فناوری هوشمند و لوازم کم مصرف در زمینه آب و برق همانند لامپ کم مصرف، شیرهای دستشویی الکتریکی و پدالی و نیز کنترل مستمر تجهیزات و تاسیسات مربوط و رفع عیوب احتمالی با هدف جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب و برق اقدام نمایند.

معاون اول رئیس جمهور  دستگاههای اجرایی را ملزم کرد نسبت به استفاده از حداکثر ظرفیت دیزل‌های نصب شده در ادارات اقدام نمایند. وزارت نفت نیز موظف شد نسبت به تأمین سوخت دیزل‌های موجود در ادارات و صنایع با هماهنگی وزارت نیرو اقدام کند.

معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه خود، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرده است نسبت به اعمال محدودیت در ساعات کار چاه‌های کشاورزی (روزانه حداقل به میزان دو ساعت در اوج بار) و کنترل میزان برداشت آب در حد پروانه مجاز بهره‌برداری اقدام نماید.

بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور ، دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن پرهیز جدی از مصرف آب شرب جهت آبیاری فضاهای سبز، برای آبیاری آنها از منابع آب زیرزمینی خام (چاه) و یا بازچرخانی پساب‌ها استفاده نمایند.

بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 26 خرداد ماه به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها، موسسات و شرکت‌های دولتی و استانداری های سراسر کشور ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها