رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی:

تعرفه پایین پزشکی هزینه مردم را بالا می‌برد

گروه جامعه: رئیس نوزدهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: در هزاره سوم، شاخص‌‌های بهداشتی و سلامت اجتماعی به گونه‌ای ترسیم شده‌ که مقرر است تا سال 2015 مرگ‌ومیر مادران به یک‌چهارم و مرگ کودکان زیر 5 سال به یک‌سوم کاهش یابد. به گزارش ایسنا، دکتر ایرج خسرونیا در مراسم افتتاحیه کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص دائمی ایران با تاکید بر توزیع عادلانه شاخص‌‌‌های مرگ‌ومیر و امید به زندگی گفت: فاصله میزان مرگ‌ومیر کودکان در طیف‌‌های محروم با طیف غنی جامعه، معیار مناسبی از ارتقای سلامت خواهد بود. از این رو زیاد شدن این فاصله، نشان از توزیع ناعادلانه سلامت و فاصله گرفتن از توسعه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۷۹۲۲۵
خسرونیا افزود: پزشکان معتقدند برای ارتقای سلامت باید تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در نظر گرفته شود و پایین نگهداشتن تعرفه به سود بیمار نیست و مشکلی را حل نخواهد کرد. وی گفت:‌تعرفه پایین، وارونه شدن پرداختی را افزایش می‌دهد؛ به گونه‌ای که بیمه‌شده‌ها که باید 30 درصد هزینه درمان را پرداخت کنند، ناگزیر به پرداخت 70 درصد می‌شوند.

رئیس نوزدهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: در حالی که سازمان‌‌های بیمه‌گر موظف به پوشش کامل درمانی مردم هستند، هم‌اکنون سهم کمتری از هزینه‌‌های درمانی را پرداخت می‌کنند و هیچ گاه به فکر افزایش سرانه بهداشت و درمان نخواهند بود.

دکتر خسرونیا گفت: هزینه‌‌های درمانی اعم از مخارج بستری در بیمارستان و پاراکلینیک هم معضلی برای اقشار ضعیف، تحت فشار و آسیب‌پذیر جامعه است و پزشکان امیدوارند روزی ارتباط مالی میان پزشک و بیمار از بین برود و سازمان‌‌های بیمه‌گر، پرداخت همه هزینه‌‌های درمانی افراد را به‌عهده گیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها