برای بهینه‌سازی مصرف‌انرژی:

دولت به لامپ های کم مصرف یارانه می دهد

دولت، در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و ترویج استفاده از لامپ های کم مصرف، به صورت پرداخت یارانه سود تسهیلات و یا کمک بلاعوض به تولیدکنندگان داخلی و یا تهیه و توزیع این لامپ‌ها به صورت یارانه‌ای برای گروه‌های مشخصی از مصرف کنندگان و یا مناطق خاص، تسهیلات پرداخت می کند.
کد خبر: ۱۷۲۳۹۳

به گزارش خبرگزاری مهر ، هیئت وزیران در جلسه مورخ 1/2/1387 خود بنا به پیشنهاد وزارت نیرو، آئین‌نامه نحوه هزینه اعتبارات طرح توسعه لامپ کم مصرف را تصویب کرد .

طبق این آئین‌نامه، سازمان بهره‌‌ وری انرژی ایران مجاز است از اعتبارات طرح توسعه استفاده از لامپ کم مصرف بهینه سازی مصرف انرژی براساس موافقتنامه مبادله شده با وزارت نیرو، برای مطالعه، پژوهش، آموزش، فرهنگ سازی، تبلیغات، ارتقاء دانش فنی سیستم‌های روشنایی و حمایت از تولید لامپ‌های پربازده، به صورت پرداخت یارانه سود تسهیلات و یا کمک بلاعوض به تولیدکنندگان داخلی و یا تهیه و توزیع این لامپ‌ها به صورت یارانه‌ای برای گروه‌های مشخصی از مصرف کنندگان و یا مناطق خاص استفاده کند.

بر اساس آیین نامه نحوه هزینه اعتبارات طرح توسعه لامپ کم مصرف، میزان کمک بلاعوض، یارانه سود تسهیلات، میزان سهم مصرف کننده و چگونگی اخذ وثیقه، توسط کارگروهی و متشکل از نماینده وزارت نیرو (رئیس) و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنایع و معادن، بازرگانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعیین می‌شود.

سازمان بهره‌وری انرژی ایران نیز مجاز است در چارچوب مصوب وزارت نیرو و حداکثر تا سقف یارانه کامل نسبت به توزیع لامپ کم مصرف به خانواده‌های شاهد، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بازنشستگان و همچنین مساجد، اماکن متبرکه و مراکز آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش اقدام کند.

گفتنی است سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا)، در سال 1375 و با هدف ارتقا و توسعه کارآیی انرژی و ماموریت های اجرای طرحهای مدیریت مصرف انرژی در کارخانه های کشور، تدوین و ترویج استانداردها و معیار مصرف انرژی در صنایع و لوازم خانگی و اعطای یارانه سود تسهیلات و وام برای دستیابی به اهداف صرفه جویی انرژی تاسیس شد.

این مصوبه در تاریخ 10/2/1387 از سوی پرویز داوودی به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها