ژاپن تاکید کرد موفقیت آزمایش رهگیری موشک بالستیک که دو روز پیش با همکاری امریکا انجام شد، تهدیدی برای همسایگان ژاپن نیست بلکه بر توان دفاعی این کشور خواهد افزود.
کد خبر: ۱۵۷۰۲۷

این آزمایش بر اساس طرح سپر موشکی مشترک واشنگتن و توکیو و در پی اقدام کره شمالی در سال 1998 در شلیک موشک بالستیک آزمایشی که وارد حریم هوایی ژاپن شده بود انجام شد.
گریگوری کلارک، رئیس دانشگاه تامای ژاپن در این باره گفت: محافظهکاران و ارتش ژاپن به یک دشمن نیاز دارند زیرا بدون دشمن نمیتوان بودجه اختصاص داد و کره شمالی دشمنی بسیار آسان است.
موفقیت این آزمایش به همراه ادامه بحرانی بودن روابط با پیونگ یانگ، همچنین به وزارت دفاع ژاپن کمک خواهد کرد تا این بودجه هنگفت را توجیه کند ولی موفقیت این آزمایش موشکی با استقبال گسترده مردم ژاپن که سرمایهگذاری در طرحهای اقتصادی و اجتماعی را خواستار هستند همراه نبوده است.

مردم ژاپن با ساخت موشکهایی که موجب نگرانی دیگر کشورها میشود، مخالف هستند و تاکید میکنند که قانون اساسی مسالمتآمیز این کشور، همه را به گفتگو دعوت میکند.
با وجود آن که دولت ژاپن درباره دفاعی بودن این سیستم موشکی اطمینان داده است، ناظران بر این باور هستند که ساخت فناوری موشکی بسیار بالا، تکیه ژاپنیها را بر همپیمانان امریکایی خود در امور امنیتی افزایش میدهد.
همچنین احتمال دارد این آزمایش بر توازن قدرت در شرق آسیا و به ویژه چین، روسیه و کره شمالی تاثیر بگذارد چون این کشورها در برابر این اقدام ساکت نخواهند نشست و درباره این فناوری پیشرفته موشکی همسایه خود (ژاپن) به اظهار شگفتی اکتفا نخواهند کرد.

جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها