جشن عید سعید قربان چهارشنبه شب با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در محل بعثه مقام معظم رهبری در سرزمین منا برگزارشد.
کد خبر: ۱۵۶۸۷۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی ، حرکت عظیم مردم ایران و ارزشهای والای نظام جمهوری اسلامی ایران را منبعث از اتصال به مفهوم امامت و ولایت توصیف کرد.
رئیس جمهور در این مراسم که نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ، جمعی از علما و روحانیون و حجاج ایرانی حضور داشتند افزود: خنثی شدن توطئه های پیچیده دشمنان ملت ایران برغم سرمایه گذاری عظیم و همچنین اقبال روز افزون ملتهای جهان به سمت جمهوری اسلامی ایران را ناشی از امداد و الطاف الهی و توجه و عنایات حضرت ولی عصر ( عج ) دانست و گفت: رسالت امروز مردم ایران زمینه سازی برای تحقق حکومت عدل الهی است.
احمدی نژاد معنای برائت از مشرکین را در جهان معاصر بیزاری ازسیاستهای سلطه گرانه و استکباری امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: بیداری ملتهای جهان دیگر اجازه پیشبرد این سیاستها را نخواهد داد.
احمدی نژاد به تبیین پیوند ناگسستنی فلسفه حج و امامت پرداخت و گفت: فلسفه اصلی حج برپایی حکومت جهانی عدل است و برگزاری مناسک حج بدون توجه به مفهوم امامت و ولایت اعمالی بی هدف و بی معنا خواهد بود.
وی با اشاره فراز و نشیب تاریخ و تحول حکومتها و دولتها ، سیر تاریخ را پیشرفت به سمت قله نورانی حاکمیت امام عادل دانست وگفت: مدیریت جهان هستی بدست امام و ولی الهی است و او واسطه فیض بین حق تعالی و ملتهاست هرچند که بشر هنوز به مرحله ای از تکامل نرسیده که بتواند از همه ابعاد وجودی امام بهره ببرد.
وی با دوستانه توصیف کردن روابط تهران و ریاض ، پیام حضورش در حج را تقویت و تحکیم برادری بین کشورهای اسلامی و رایزنی درباره مسئولیت سنگین حکومتها دانست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها