قرارداد یکی از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس که برای دو سال 450 میلیون تومان دریافت کرده، در سازمان لیگ و هیئت فوتبال 20 میلیون تومان ثبت شده است.
کد خبر: ۱۵۶۸۶۳

به گزارش مهر، این اظهار نظرمدیرکل نظارت و بازرسی تربیت بدنی سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به مصاحبه حبیب کاشانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود که مدعی شد تمام قرارداد بازیکنان این باشگاه شفاف است و تخلفی برای ثبت غیر واقعی مبلغ قراردادها صورت نگرفته است.
قاسم کوهستانی نژاد که با خبرنگار مهر گفتگو می کرد بدون آنکه بخواهد نامی از این بازیکن ببرد اطلاعات بیشتری در مورد قرارداد وی و تخلف صورت گرفته از سوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس( محمدحسن انصاریفرد) و سایر عوامل ارائه می کند:« قرارداد این بازیکن به شماره 1048- 1/85 در تاریخ 26/6/85 به میزان 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برای دو فصل منعقد شده اما در سازمان لیگ و هیئت فوتبال، در تاریخ 7/4/85 به شماره 10032/ 85 ، به مبلغ 200 میلیون ریال ثبت شده است.»
وی که با وجود اصرار خبرنگار مهر برای اعلام نام متخلفین حاضر به این امر نشد به نمونه دیگری از تخلف باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت قبلی اشاره می کند و می گوید: « در قرارداد بازیکن دیگری در تاریخ 26/6/85 به شماره 1059 - 1/85 میزان قرارداد 2میلیارد و 500 میلیون ریال برای یک فصل بوده اما درسازمان لیگ و هیئت فوتبال در تاریخ 4/6/85 به شماره 10038/85 ، 30 میلیون تومان ثبت شده است.»

سازمان بازرسی کل کشور که براساس اصل 174 قانون اساسی ناظر برحسن اجرای امور است طی سالهای اخیر نظارت خود بر قراردادهای بازیکنان فوتبال را بیشتر کرده و به حقایقی نیز دست یافته است. این سازمان که تا به حال عملکرد بخش های مختلفی از امور مالی ورزش کشور را مورد بررسی قرار داده در تازه ترین یافته های خود به قراردادهایی رسیده است که نشان می دهد تعدادی از باشگاه های دولتی در انعکاس درست و صحیح مبلغ قرارداد بازیکنان خود کوتاهی کرده اند و به نوعی قصد فرار از پرداخت مالیات را داشته اند.
این تخلف خصوصا در مورد بازیکنان تیم های پرسپولیس واستقلال بیشتر از سایر باشگاه صورت گرفته و رقم قراردادی که در هیئت فوتبال و سازمان لیگ ثبت شده است با رقم واقعی قرارداد تفاوتی چشم گیر دارد. به عنوان نمونه یکی از بازیکنان مطرح پرسپولیس که در زمان مدیریت محمد حسن انصاریفرد به تیم فوتبال این باشگاه پیوست برای دو سال بازی 450 میلیون تومان دریافت کرده است اما رقم قرارداد وی در هیئت فوتبال 20 میلیون تومان ثبت شده است. رقمی که سازمان بازرسی کل کشور را متعجب و البته مجاب کرده تا پیگیر تخلفات برخی مدیران و مسئولان فوتبال و ورزش کشور باشد و این پیگیری را تا رسیدن به هدف اصلی که همانا سالم سازی فضای فوتبال و شفاف سازی در مورد قراردادهاست، ادامه دهد.
قاسم کوهستانی نژاد مدیرکل نظارت و بازرسی تربیت بدنی سازمان بازرسی کل کشور که در پاسخ به ادعای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد آنچه مورد بررسی بازرسان سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفته، عملکرد و قراردادهای بازیکنان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در 6 دوره لیگ برتر است، مسئولان این دو باشگاه و سایر باشگاه هایی که چنین اقداماتی انجام داده اند را تهدید کرد که اگر نیز باشد اسامی این بازیکنان و میزان قراردادهای واقعی آنها را اعلام خواهند کرد.
این اظهار نظر در شرایطی صورت گرفت که بسیاری از مدیران و بازیکنان فوتبال کشورمان به خوبی از تخلف خود آگاهی دارند اما برای فرار از مالیات و پرداخت بخش ناچیزی از قرارداد خود به اداره مالیات، چنین تخلفی را مرتکب می شوند.
بازیکنان و مربیان فوتبال کشورمان برای هر سال کاری باید 5 درصد از میزان قرارداد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند که همین امرسبب می شود آنها ازاعلام مبلغ واقعی به هیئت فوتبال و سازمان لیگ خودداری کنند. اتفاقی که باعث نگرانی سازمان بازرسی کل کشور شده ومسئولان این نهاد نظارتی را برآن داشته تا ریشه این معضل بزرگ و ویرانگر درورزش را بخشکانند.
دراین مورد گفته می شود ازسوی سازمان بازرسی کل کشوراخطارهایی به برخی مسئولان ورزش، مدیران باشگاه ها وسازمان تربیت بدنی داده شده است تا نسبت به شفاف سازی و برخورد با متخلفین اقدامات لازم را صورت دهند. در این گزارش و تذکرها تاکید شده اگرجلوی این تخلفات گرفته نشود این سازمان با اسناد ومدارکی که دراختیار دارد با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد.
سازمان بازرسی کل کشور به دلیل وظیفه نظارتی و اختیارات قانونی که از آن برخوردار است، تمام قراردادهای بازیکنان فوتبال در شش دوره گذشته لیگ برتر را مورد بررسی قرار داده و به اطلاعات کاملی در مورد میزان قراردادهای بازیکنان و مربیان رسیده است اما بنا بر رسالت " اصلاحی" که برعهده دارد از اعلام نام بازیکنان و باشگاه ها و مدیران متخلف خودداری کرده است. البته این احتمال وجود دارد درآینده ای نزدیک و در صورت نیاز اسامی متخلفین را اعلام کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها