وزیر جهاد کشاورزی گفت: تشکل کنترل قیمت زعفران ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۵۶۱۷۶

محمدرضا اسکندری افزود: قیمت پایین زعفران در سال جاری، 730 هزار تومان برای کشاورزان در نظر گرفته شده است که در صورت شکل گیری تشکل، امیدواریم بتوانیم از افزایش کاذب قیمت این محصول استراتژیک جلوگیری کنیم.
وی اظهار داشت: زمینه های لازم جهت ایجاد تشکلی جدید به منظور نزدیک کردن دست اندرکاران، چرخه تولید، فرآوری و صادرات زعفران جهت کنترل قیمت این محصول با همکاری وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر ، وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر تولید کننده، فرآوری کننده و صادر کننده در کنار هم قرار گیرند به طور قطع زعفران با قیمت واقعی تر از تولید کننده خریداری شده و به همین صورت عرضه خواهد شد.
اسکندری یادآور شد: سازمان تعاون روستایی نقش تنظیم کننده دارد و نقشی در افزایش قیمتهای نداشته است.
وی تاکید کرد: اتحادیه های تعاونی روستایی تشکلی غیر دولتی و متعلق به تولید کنندگان هستند و وزارتخانه در تلاش است میان این تشکل ها و تشکل های مربوط به فرآوری زعفران و صادر کنندگان، ارتباط برقرار کند.
اسکندری ضمن انتقاد از صادرات زعفران کشور به صورت فله ای بیان داشت: با گسترش واحدهای صنایع فرآوری می توانیم ارزش افزوده بیشتری را از این محصول نصیب خود کنیم.
این مسئول ادامه داد: از آنجا که تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، پس نوسان قیمت ها مانند سال قبل نخواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها