وزیر خارجه روسیه با اعلام حمایت از همکاری ایران و آژانس و ادامه این همکاری گفت: ما خواستار حل و فصل تمامی مسائل مربوط به برنامه هستهای ایران
کد خبر: ۱۵۶۰۴۰
هستیم.
سرگئی لاروف وزیر امور خارجه روسیه بعد از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با منوچهر متکی همتای ایرانی خود گفت: روسیه خواستار حل و فصل تمامی مسائل مربوط به برنامه هستهای ایران است.
وی همچنین یادآور شد؛ تمامی مسائل و حل و فصل این مسئله باید براساس مفاد معاهده ان.پی.تی و قوانین و موازین آژانس و همچنین با تایید و تأکید بر حق ایران در استفاده صلحآمیز از انرژی هستهای باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس ، وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه از همکاری بین ایران و آژانس و ادامه این همکاری و مسئلهای که بتواند حل و فصل تمامی مسائل موجود و مسائل باقیمانده منجر شود حمایت میکند تا اینکه اطمینان کامل به برنامه هستهای ایران حاصل شود و تمام مسائل پیرامون این برنامه از بین برود.
لاوروف همچنین روابط دو کشور را نشانگر درک درست آنها از یکدیگر خواند و با بیان اینکه مسائل مربوط به روابط دو جانبه و موافقتهای انجام شده بین پوتین و احمدینژاد در تهران در دستور کار ما قرار دارد بر عملی شدن این توافقات و همکاری تنگاتنگ دو کشور تأکید کرد.
وی همچنین اذعان کرد که بعد از اجلاس سران خزر در تهران مسائل مربوط به این دریا بسیار فعالتر شده است.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: در سال آینده پیرامون دریای خزر و موضوعات مورد توافق رؤسای جمهور در اجلاس سران در تهران، ملاقاتها و دیدارهای متعددی انجام خواهد شد.
لاوروف با بیان اینکه مسائل منطقهای و حل و فصل مناقشات در خاورمیانه و خاورنزدیک در دستور کار دو کشور وجود دارد افزود: روسیه از شرکت ایران به عنوان کشور و نیروی تعدیل کننده در پروسه این مسائل حمایت میکند.
وزیر خارجه روسیه در پایان ابراز امیدواری کرد که سفر متکی به مسکو به حل و فصل تمامی مواردی که برشمرد کمک کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها