رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت اتخاذ شیوه اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط در کارها گفت:
کد خبر: ۱۵۵۸۵۵
یک مجلس برآیند افکار عمومی پیش برنده اهداف انقلاب و کشور است.
به گزارش ایرنا ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در چهارمین کنگره سراسری حزب اعتدال و توسعه افزود: همانطوری که رهبر معظم انقلاب افراط و تفریط و چپ و راست را خروج از شاهراه هدایت یعنی راه اعتدال میدانند ، معتقدم که ما امروز بیش از همیشه نیازمند اعتدال و وحدت هستیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : اعتدال جوهره معارف قرآن در اداره جامعه است و راه سعادت ما از همدلی میگذرد.
وی به انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: انتخابات مجلس هشتم حقیقتا جزو مهمترین حوادث آینده به حساب میآید.
هاشمی رفسنجانی گفت: اگر مجلسی از برآیند صحیح افکار مردم ایران شکل بگیرد میتواند نجاتبخش و پیش برنده اهداف کشور و انقلاب باشد و سنگری برای امنیت منطقه قرار گیرد اما خدای نکرده اگر برآیند چیز دیگریباشد باید نگران بود.
رییس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: از ترکیب مدعوین این کنگره چیزی شبیه همدلی قبل از انقلاب را میبینم که در آن دوره همه از حوزه بازار گرفته تا مردم و گروهها با هم همراه بودند و امام راحل همچون یک کاپیتان مسلط کشتی انقلاب را به سمت ساحل نجات هدایت میکردند.
وی تصریح کرد: در آن دورهآن سرمایهبزرگ یعنیوحدت و همدلی مایه پیروزی انقلاب شد، در دفاع مقدس هم همدلی و وحدت و حمایت مردم به پیروزی انجامید، سازندگی هم با همدلی مقدور شد و امیدوارم در آینده نیز از تجربه گذشته بهره بگیریم.
رییس مجلس تشخصیت مصلحت نظام به نامگذاری سال جاری به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نامگذاری نشانگر آن است که ما نیازمند وحدت هستیم و باید راه خود را گم نکرده و تجربه گذشته را فراموش نکنیم.
هاشمی رفسنجانی با بیان این که ایننامگذاری بسیارصحیح و حکیمانه بود، افزود: وقتی دیدم در کنفرانس امنیتی منامه در بحرین ایران حضور ندارد در فکرفرو رفتم ، چطور میشود بدون ایران در منطقه امنیت ایجادکرد و ستاره آن کنفرانس وزیر دفاع آمریکا باشد و او راهبرد ارایه کند که امنیت ملی چگونه تامین شود.

وقت دعواها و متهم کردنها سپری شده است

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: وقت آن رسیده که دستاز طردکردنها، دعواها و خشونتها، متهم کردنها و بیتفاوت کردنها برداریم و همان راهی را که امام پیش روی ما گذاشتند، ادامه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز در جامعهما انسانهای عالم ، دانشمند با تجربه و بسیاری از مدیران سرد و گرم چشیده وجود دارند که باید از آنها استفاده کنیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : وقتی ما در سالهای گذشته که دستمان از این چنین سرمایههایی خالی بود چنان پیشرفتهایی داشتیم و امروز حیف است که با دستمان پر خدای نکرده عقبگرد کنیم.
هاشمی رفسنجانی با اشاره بهآمار و ارقام ارایه شده از سوی دبیرکل حزب اعتدال و توسعه قبل از سخنانش مبنی بر نزول جایگاه ایران از نظر شاخصهای اقتصادی در منطقه گفت: این آمار و ارقام هشداردهنده است.

همه ما سرنشینان
یک کشتی شناور در اقیانوسی متلاطم هستیم

وی تاکید کرد: امروز بحث اصولگرا، اصلاحطلب، مستقل و میانهرو مطرح نیست، همه ما سرنشینان یک کشتی شناور دراقیانوسی متلاطمهستیم پسحیف است در کشوری که سرشار از منابع و استعدادهای درخشان است نتوانیم از فرصتها به درستی استفاده کنیم و به ساحل نجات برسیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: خوشبختانه امروز در کشور مشکل منابعارزی برطرف شدهواز درآمد بالایی برخورداریم و میتوانیم با کمک مدیران توانمند و استفادهاز منابع سرشار و غنی و همچنین ملت باهوش و صبور و همدل گامهای بلندی در راه پیشرفت برداریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها